به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال درباره گزارش سازمان بازرسی در خصوص آلودگی هوا و ارسال آن به روسای قوا گفت: بازرسی کل کشور هر چند وقت یکبار گزارشات خود را برای سران قوه ارسال می کند.

وی افزود: گزارشات اگر نسبت به تخلف افراد باشد، آنها را به مسئول عالی آن دستگاه اعلام می کند.

اژه‌ای افزود: برخی از گزارش های بازرسی کل، نه تخلف است نه جرم، بلکه یک سری پیشنهادات است که به آن دستگاه ارائه می کند.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم در خصوص آلودگی هوا جرمی به قوه قضاییه از سوی سازمان بازرسی اعلام نشده است اما مواردی را به دولت متذکر شده و دولت هم مطلع است و در تلاش برای رفع آن هم هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به چرایی ارجاع پرونده مداحان از دادسرای ویژه روحانیت به دادسرای کارکنان دولت گفت: پرونده به لحاظ اینکه الان ارتباطی به آن روحانی که در ابتدا مطرح بوده، ضعیف شده، به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر تلگرام گفت: اگر ابزار مسئول داشته باشد و چنانچه از این ابزار جرایم متعدد به وقوع بپیوندد می شود شکایت کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره رای دیوان در خصوص یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: این مسئله دستور توقف موقت گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی که موضوعی به دیوان منتقل می شود، دو نوع درخواست دارند. یک وقت درخواست رسیدگی ماهوی دارند و گاهی چون رسیدگی ماهوی زمان بر، درخواست صدر دستور موقت می کنند. الان دیوان عدالت اداری فعلا دستور موقت صادر کرده و در حال استعلام از مراجع مربوطه است و پس از آن تصمیم نهایی را می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.