به گزارش ایسنا، در این مراسم استاندار هرمزگان، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، و فرمانده انتظامی استان هرمنزگان حضور داشتند.

فرمانده مرزبانی ناجا در آیین تودیع و معارفه فرمانده دریابانی هرمزگان، گفت: اولویت این نیرو تامین امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا است.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه امنیت در مرز‌ها برقرار است گفت: برای تداوم این امنیت همکاری با کشور‌های همسایه هم ضروری است.

وی اضافه کرد: با وجود این میزان مرز، اهداف بلندی برای ارتقای امنیت برنامه‌ریزی شده است و باید گفت ایران اسلامی دارای مرزهای امنی است و این موضوع خوشایند دشمنان نیست.

سردار رضایی با بیان اینکه تهدیدات متفاوتی در مرزهای کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه جمهوری اسلامی، عمومأ تعامل بالایی با ما دارند ولی برخی توطئه‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل می‌کنند که این موضوع وظایف مرزداران را دوچندان می‌کند و باید گفت تقریبا مرز افغانستان مهار و مرزهای عراق کاملا کنترل شده است اما در مرز پاکستان هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه نگاه بلندی که در دولت وجود دارد، تقویت مرزداری و مرزبانی است که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، تصریح کرد: در برخی مرزها ترددهای غیر مجاز و تحرکات قاچاقیان مشهود است که در استان هرمزگان این مسأله به‌وضوح دیده می‌شود و انتظار می‌رود کشورهای حاشیه خلیج فارس در حفظ امنیت منطقه، با ما همکاری کنند.

 

وی، با تاکید بر افزایش حمایت‌ها در حوزه مرزداران و مرزداری اضافه کرد: در ۴ سال گذشته حمایت‌های خوبی شده است اما نیاز مرزها بیش از این  است که می‌طلبد خدمات‌دهی به مرزبانان و تجهیزات مرزی افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: امتیازاتی برای مرزبانان از جمله منازل سازمانی و معیشتی، تجهیزات مراقبتی و ارائه امتیاز برای مرزبانان در شرایط ویژه سخت خدمتی پیش‌بینی‌های شده است که در این باره قرار است در سال جاری حدود ۶۰۰ واحد مسکونی به منارل سازمانی مرزبانی اضافه شود.

سردار رضایی با اشاره به انسداد مرزها متناسب با تهدیدات، خاطرنشان کرد: انسدا مرزها با تهدیدات بالا در عرصه قاچاق مواد مخدر، کالا و قاچاق مسلحانه در دستور کار مرزبانی قرار دارد و اعتقاد داریم مرزهای مشترک دو کشور باید بین دو کشور مدیریت شود.

وی، از افزایش کشفیات قاچاق کالا در مرزهای ایران اسلامی خبرداد و تصریح کرد: کشف کالای قاچاق از درصد گذشته است به‌گونه‌ای که در کشف کالاهای هدف در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشف کالاهای قاچاق از ۶ تا ۱۵ برابر افزایش یافته است که این موضوع به امنیت اقتصادی کشور کمک می‌کند و ٤٢ تن کشفیات در شش ماه اخیر در منطقه مرزی ایران و پاکستان، نشان از تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرربانی است و امیدواریم مشکلات قاچاق مواد مخدر حل شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تقویت تجهیزات دریابانی، تصریح کرد: امسال و در برنامه ۵ ساله ششم تقویت ناوگان دریایی در دستور کار قرار دارد و دریابانی به امکانات پیشرفته و مدرن برای اعمال قانون در عمق دریا مجهز می‌شود که استان هرمزگان در این خصوص در اولویت است.

سردار رضایی با بیان اینکه قاچاقچیان منافع و امنیت مرزها را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: مرزبانان با شرایط سخت آب و هوایی مسؤول حفظ و ارتقای امنیت در مرزها هستند. آیا نباید با قاچاقچیانی که تحت عنوان کوله‌بر اقدام به حمل کالاهای ضد فرهنگی، ضد امنیتی و سلاح می‌کنند، مقابله کرد؟

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان با تاکید بر ارتقای امنیت اقتصادی تصریح کرد: در راستای مقابله با کالای قاچاق در مرزهای جمهوری اسلامی، قرارگاه مبارزه با قاچاقچیان تحت عنوان قرارگاه مقداد در مرزبانی ناجا تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم"علی‌اصغر خرم‌روی" که پیش از این جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان بود به‌عنوان فرمانده دریابانی استان معرفی شد و از خدمات"علی میرشمسی" تقدیر به‌عمل آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.