روزنامه خبرورزشی نوشت: تا قبل از این اغلب آن‌ها می‌گفتند نمی‌خواهند حرف‌های‌شان برای تیم دردسر درست کند و جواد زرینچه یکی از همین افرادی بود که مدت‌ها روزه سکوت گرفت ولی دیروز در گفت‌وگو با خبرورزشی حرف‌های دلش را بر زبان آورد و بسیار صریح در رابطه با اتفاقات این تیم سخن گفت.

 

انتخاب وینفرد شفر با انتقادات زیادی در فضای مجازی مواجه شده است. نظر شما در مورد این گزینش چیست؟
در فضای مجازی فعالیت چندانی ندارم و نمی‌دانم در آن چه می‌گذرد ولی طی این مدت در مورد استقلال سکوت کرده بودم تا بعداً نگویند فضای تیم متشنج شده است. متأسفانه طی ۲۵ سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم که ساختار مدیریت استقلال ثبات لازم را برای کنترل و پیشبرد باشگاه ندارد. نمونه‌اش همین تصمیماتی که طی ماه‌های گذشته اتخاذ شد. از قرارداد ۳ ساله با یک سرمربی تا شکست فاجعه‌بار مقابل العین و البته ناکامی‌های این فصل. همه و همه این موارد مدیریت آقایان را زیر سؤال برد و به غرور هواداران لطمه زد. منصوریان دیر عوض شد. باید بعد از همان ناکامی مقابل العین سرمربی جدید می‌آوردند و فرصتی ۴ ساله به او می‌دادند. امیدوارم استقلال موفق شود تا من هم مانند یک هوادار خوشحال شوم ولی باید دید مسکنی که مدیران باشگاه برای استقلال تجویز کرده‌اند، جواب می‌دهد یا نه.

ولی انتقاد از او زیاد است.
من خودم در این مقطع پرویز مظلومی و مجید نامجومطلق را به شفر ترجیح می‌دادم چون ایرانی‌ها بدون هیچ منتی برای کمک به تیم‌شان وارد می‌شوند و با فضا هم به طور کامل آشنا هستند ولی متأسفانه از بیرون عجولانه تصمیم گرفتند. در نهایت هم دیدیم شفر آمد و عده‌ای به اسم کمیته فنی وارد کادر فنی شدند. برای همه این آقایان آرزوی موفقیت می‌کنم ولی امیدوارم این‌طوری نباشد که بعداً بگویند ما وقت نداشتیم و مجموعه را نمی‌شناختیم. استقلال بزرگ است و نمی‌شود به مردم این حرف‌ها را زد. الان آقای آنچلوتی اخراج شده ولی آیا جانشین او می‌تواند در صورت ناکامی مدعی شود تیم را نمی‌شناختم و باید به من فرصت بدهید؟

خیلی‌ها معتقدند کمیته فنی شفر را انتخاب نکرده است! نظر شما چیست؟
این مسئله کاملاً طبیعی است. مشخص بود که کمیته فنی شفر را انتخاب نکرده است. الان آقای طاهری و دین‌محمدی مربی شده‌اند. این دو نفر کاملاً محترم هستند ولی وقتی کمیته فنی برای انتخاب سرمربی نقش چندانی نداشته و آنها هم عضو این کمیته بوده‌اند، بدیهی است که در کار فنی هم به عنوان دستیار نمی‌توانند کاری بکنند. از کی‌روش و برانکو الگو گرفته‌ایم که اگر مربی خارجی بیاوریم، باید اجازه بدهیم دستیارانش را هم خودش بیاورد.

ولی عده‌ای معتقدند شفر تا چند ماه دیگر به مانوئل ژوزه استقلال بدل می‌شود.
مربیان خارجی که مثل ما ایرانی‌ها نیستند، آنها حرفه‌ای کار می‌کنند و وکیل دارند. به هر حال چه الان، چه ۳ ماه دیگر و چه یک سال دیگر باید پول‌شان را بدهیم وگرنه طبیعی است که به فیفا شکایت می‌کنند تا حق‌شان را بگیرند.

اگر وینفرد شفر نتیجه نگیرد، تکلیف چیست؟ به نظر شما در آن صورت کادر مدیریتی هم باید بروند یا نه؟
اولاً که دوست دارم نتیجه بگیرد و استقلال به اوج بازگردد ولی در مورد سؤال شما تا همین الان هم مدیران استقلال مقصر ۵۰ درصدی مشکلات کنونی تیم و نتایج ضعیف آبی‌ها محسوب می‌شوند. اگر وینفرد شفر نتیجه نگیرد، با صراحت باید گفت مدیران باشگاه ۹۰ درصد از سهم ناکامی استقلال را مال خود می‌کنند و آن‌وقت دیگر باید شاهد تغییرات اساسی در سطح مدیریت باشگاه باشیم. وزارت ورزش و جوانان هم اصلاً از بابت تحولات ترسی به دل راه ندهد چون آن‌قدر آدم بالیاقت داریم که بتوانند استقلال را از زمین بلند کرده و به روزهای اوج بازگردانند.

... حرف آخر؟
من الان در استقلال سمتی ندارم و اگر می‌خواستم عاقبت‌اندیشی کنم، این حرف‌ها را نمی‌زدم ولی دلم برای هواداران استقلال می‌سوزد. خودم هم جزئی از این عزیزان هستم و آرزو دارم شاهد سربلندی تیم محبوبم باشم. به نظرم مهم‌ترین رکن موفقیت در هر کاری، صداقت است حال آن که مسیر استقلال طی سالیان اخیر کاسبکارانه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.