به گزارش ایرنا، کوهن روز جمعه در مصاحبه با شبکه ام.اس.ان.بی.سی با اشاره به رویکرد و تهدید دونالد ترامپ در قبال برجام گفت: این نمونه دیگری است از اینکه رئیس جمهوری از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند.

وزیر دفاع دولت بیل کلینتون افزود: او قبلا هم این کار را کرده است. وی گفته بود که موافق شکنجه و واتربردینگ (احساس خفگی با آب) است اما به ارتش اجازه داد که خودش تصمیم بگیرد.

ترامپ بارها تهدید کرده که از برجام خارج خواهد شد. کوهن در خصوص این تهدید گفت ترامپ این امکان را به کنگره می دهد که خودش درباره افزایش یا کاهش تحریم تصمیم بگیرد.

کوهن ادامه داد: او قادر است مسئولیت تصمیم های بزرگ را به فرد دیگری واگذار کند. به نظرم این روندی است که قبلا هم دیده ایم. باید انتظار داشته باشیم که او در موقعیت های خاص دیگر هم این کار را بکند.

قرار است ترامپ 12 اکتبر (20 مهرماه) تصمیم خود را درخصوص برجام و همچنین راهبرد جامع دولتش در قبال ایران اعلام کند. 

اگرچه ضرب الاجل 90 روزه تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ در 15 اکتبر (23 مهرماه) به پایان می رسد، اما به نوشته رسانه ها ترامپ سه روز زودتر در یک سخنرانی موضع خود را اعلام خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: ترامپ هفته آینده پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد تا تصمیم درخصوص سرنوشت برجام را به کنگره واگذار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.