به گزارش ایلنا، در پیام علی اکبر ولایتی آمده است: درگذشت جناب آقای جلال طالبانی شخصیت تاثیرگذار و رئیس جمهور محترم سابق عراق موجب تالم و تاثر گردید.

ایشان همواره در دوران مبارزه بر علیه رژیم دیکتاتوری صدام و پس از آن مدیریت عالی کشور نقش بی‌بدیلی را به ویژه در ایجاد وحدت و همبستگی در میان همه اقوام و گروه‌های این کشور ایفا نموده و بی‌تردید در تحکیم روابط دو کشور بزرگ ایران و عراق نیز تلاش‌های بی‌بدیلی داشته که همواره توانسته نقش مهم و بنیادین را در این مسیر ایفا نماید.

باید تصریح کرد که ایشان همواره در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای منافع ملی عراق و دستیابی به اهداف توسعه و رشد این کشور پس از سرنگونی صدام گام برداشته و با هرگونه اقدام تفرقه‌افکنانه، تجزیه‌طلبانه و در راستای منافع شخصی که می‌توانست یکپارچگی و جایگاه عراق متحد را به خطر بیندازد و تضعیف کشوری مهم در منطقه را به دنبال داشته باشد، مخالف بود و بی‌تردید در اذهان، نام نیک و اقدامات موثر وی به عنوان شخصیتی متواضع، صمیمی و تاثیرگذار به یادگار باقی خواهد ماند.

اینجانب ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت ایشان، این ضایعه را به ملت بزرگ عراق، مسئولان عالی آن کشور و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.