به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، سهیل مهدی گفت: هرساله باشگاه های متقاضی اخذ مجوزحرفه ای لازم است مدارک مرتبط با این امر را آماده و از طریق سامانه تعیین شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران افزود: در رابطه با بحث حرفه‌ای سازی و اشاره به باشگاه‌هایی که خصوصی نیستند طبق تصمیم اخیر دولت، همه سازمان‌های دولتی حق کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال را ندارند.

او اعلام کرد:با توجه به فرصت اعطایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه های ایرانی اخیرا کارشناسان و پیشکسوتان محترم فوتبال کشور در این خصوص اظهار نظرات مختلفی انجام داده اند که برای تنویر افکار عمومی باید به نکات مهمی در این رابطه اشاره کنیم.

مهدی تاکید کرد: صحت و سقم همه مدارک را مدیرعامل باشگاه از لحاظ حقوقی و قانونی تضمین کرده و ارائه هرگونه اطلاع خلاف واقعیت در مسئولیت خود باشگاه است.

او گفت: دوستان و کارشناسان بزرگوار فوتبال کشور، فرصت یک ماهه اعطا شده به فوتبال ایران که به گواه رای های صادره در AFC تا به حال برای هیچ کشوری اتفاق نیفتاده و تنها با جلسات مکرر و پافشاری مسئولین رده بالای فدراسیون میسر شده، تنها فرصتی است که باشگاه‌های ما بتوانند هرچه بهتر کیفت مدارک اعطایی را به AFC ارتقا بخشیده و در زمینه ساختارسازی، پرسنلی، آکادمی، مالی و ... مقدمات ساز وکار حضور در آسیا را هرچه بهتر فراهم نمایند و فی الواقع تعبیر ما از حرفه ای شدن تنها ساختن ورزشگاه و سالن های تمرین و تزریق پول فراوان برای قراردادهای نجومی و دستمزدهای بالا نیست.

وی افزود: در روزهای اخیر یکی از موضوع‌های پیش آمده که خلاف واقعیت است و در رسانه‌های نوشتاری بسیار به آن پرداخته شده موضوع سندسازی است، در این رابطه لازم به توضیح است مسئولیت همه مدارک ارسالی برعهده باشگاه است و کمیته صدور مجوز وظیفه نظارت و ارزیابی مدارک صادر شده از سوی باشگاه ها را به عهده دارد.

مهدی بیان کرد: این بحث در شرایطی اعلام شد که منطقی‌ترین روش‌های درآمدزایی باشگاه‌ها را که در دنیا به عنوان حقوق یک باشگاه حرفه‌ای است آز آنان دریغ کرده ایم. پس بهتر است بدانیم تجاری سازی اولویت بر خصوصی سازی دارد و چه بسا باشگاه‌های تحت پوشش شرکت‌های سهامی عام ازجمله فولاد مبارکه سپاهان، فولاد اهواز، ایران خودرو و سایپا در صورتی که فرصت تجاری سازی را در فوتبال پیدا کنند با ظرفیت نیروی کارشناسی که در صنعت خود دارند تبدیل به غول های فوتبال آسیا می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این امر می‌تواند رسالت مدیریت فوتبال کشور باشد تا در آینده ای نزدیک بتوانیم در سیستم رو به رشد فوتبال آسیا پیشرو بوده و استعدادهای درخشان فوتبال کشور را سرمایه رشد و توسعه ساختار حرفه ای فوتبال در کشورمان کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.