به گزارش ایسنا، براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با ورود سامانه بارشی سرد اکثر مناطق استان اردبیل شاهد بارش باران و برف بودند به طوری که بیشترین بارش ها در شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و مشگین شهر با ۳۰ الی ۳۵ میلیمتر گزارش شده و در مرکز استان نیز ۲۱ میلیمتر بارش باران اتفاق افتاده است. 

این وضعیت جوی در حالی است که در جاده ها و گردنه های صعب العبوراستان همچون صائین و اسالم زمین پوشیده از برف است و در مناطقی از ارتفاعات کوهستانی با افت دما و بارش برف پاییزی رخ داده است. 

برهمین اساس و به دنبال پیش بینی هواشناسی این وضعیت تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد داشت و اوج بارش ها از عصر امروز تا صبح فردا خواهد بود به طوری که به دنبال این بارش ها افت محسوس دما نیز اتفاق افتاده و دمای هوا حتی به زیر صفر درجه نیز در برخی از مناطق خواهد رسید. 

در حال حاضر در برخی از شهرها هوا به 3 و 4 درجه رسیده است. 

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با بیان اینکه با دستگاه های اجرایی استان هماهنگی های لازم انجام شده است تا با هرگونه مخاطرات طبیعی برخورد و راهکارهای پیشگیرانه انجام شود، اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران را به صورت مرتب در یک ماه گذشته انجام داده ایم و به دستگاه توصیه کردیم تا تجهیزات گرمایشی به ویژه در بخش کشاورزی با اطلاع رسانی به زارعان نسبت به تنظیم دمای گلخانه ها و تامین سوخت دامداری ها و مرغداری ها اقدام کنند.

مسعود امامی یگانه افزود: با توجه به اینکه در این فصل شاهد سیلابی شدن رودخانه‌ها و طغیان آنها هستیم از عشایر و روستائیان خواسته ایم از اسکان در حریم رودخانه ها پرهیز کرده و به صورت منطقی کوچ خود را در روزهایی با شرایط آب و هوایی مناسب انجام دهند.

وی گفت: با تمام فرمانداری ها و دستگاه های امدادرسان و عملیاتی هماهنگی های لازم انجام شده تا به حال آماده باش در آیند و در کنار آن با توجه به احتمال بارش برف در اکثر مناطق استان از رانندگان و مسافران انتظار داریم تا خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگواز در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان نباشیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.