به گزارش تسنیم؛ در جریان معاملات بازارهای فرابورس ایران در هفته‌ای که گذشت تعداد یک‌هزار و ۷۰۱ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد که نسبت به هفته پیشین از افزایش ۷۲ درصدی حجم و افت ۷ درصدی ارزش معاملات حکایت دارد.

 

بر این اساس سهامداران در دو بازار اول و دوم فرابورس به ترتیب 83 و 1164 میلیون سهم به ارزش 276 و 1316 میلیارد ریال را معامله کردند که مقایسه این ارقام نسبت به دادوستدهای هفته پیشین نشان می‌دهد در بازار اول ارزش معاملات و در بازار دوم علاوه بر این آیتم حجم معاملات نیز با افزایش روبه‌رو شده است.

همچنین بازار اوراق بدهی تعداد 9 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 270 میلیارد ریال، ETFها به میزان 55 میلیون ورقه به ارزش 431 میلیارد ریال و در نهایت اوراق تسهیلات مسکن به تعداد 400 هزار ورقه به ارزش 335 میلیارد ریال، معاملات هفته قبل را به پایان رساندند.

در همین حال ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به یک‌هزار و 877 میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با ارزش معاملاتی به میزان 198 میلیارد ریال بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را در میان صنایع فرابورسی به خود اختصاص داد. معاملات این گروه 11 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت.

صنعت «اطلاعات و ارتباطات» نیز با معاملاتی به ارزش 175 میلیارد ریال 9 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از آن نیز گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر»، «محصولات کاغذی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» در جایگاه سوم تا هفتم ایستادند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس ایران هم معاملات هفته گذشته را با رشد 4 درصدی به پایان رساند تا بازدهی این نماگر بازار از ابتدای سال به حدود 10 درصد برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.