به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، عصر شنبه، تلفنی درباره روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

برخی منابع در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند که اردوغان و آل ثانی درباره روابط دوجانبه و دیدگاه‌های خود در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته ( 15 خرداد) روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

کویت از ابتدای منازعه قطر نقش میانجی را برای حل آن بر عهده گرفته است، اما تلاش‌های این کشور تاکنون راه به جایی نبرده است.

ترکیه از ابتدای این بحران، از قطر حمایت کرده است و پارلمان ترکیه هفتم ژوئن گذشته ( 17 خرداد) لایحه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن نیروهای مسلح ترکیه می‌توانند در خاک قطر مستقر شوند.

تاکنون چندین سری از نیروهای ترکیه‌ای وارد خاک قطر شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.