به گزارش خبرآنلاین علیرضا منصوریان پس از سپری کردن فصلی سخت که حاوی نتایجی فوق العاده ضعیف بود، از سمت خود استعفا داد و همکاران فنی اش هم همراه او نیمکت استقلال را ترک کردند. در این بین و با اعلام مدیریت باشگاه، تا زمان انتخاب سرمربی طراز اول خارجی، قرار شد میک مک درموت بدنساز ایرلندی استقلال که از قضا در استعفای جمعی کادرفنی این تیم، سایر مربیان را همراهی نکرد هدایت استقلال را برعهده بگیرد. مدیران استقلال به زعم خودشان مذاکره برای جذب مربی بزرگ و پر افتخاری همچون فاتح تریم را کلید زدند و در این بین مک درموت هم تیمش را برای بازی مقابل سپیدرود رشت آماده می کرد.

استقلال سه شنبه توانست با هدایت سرمربی موقت خود سپیدرود را ببرد تا هم از ته جدول کنده شود و هم حالا مدیران استقلال را برای انتخاب سرمربی جدید با چالش و تردید های جدی مواجه کند. قابل پیشبینی بود که مذاکره استقلالی ها با فاتح تریم به شکست بینجامد. استقلال آن قدر مشکلات دارد که توانایی راضی کردن و به توافق رسیدن با مربی گرانی مثل تریم را نداشته باشد. چه از لحاظ امکانات سخت افزاری مثل زمین تمرین و چه از لحاظ مالی برای پرداخت مبلغ قرارداد این مربی ترک تبار. مدیران استقلال توانستند با نمایش مذاکره با فاتح تریم از موج شدید انتقادات و فشارهای پس از اخراج منصوریان عبور کنند و حالا با منتفی اعلام کردن این ماجرا، به دنبال دم دست ترین گزینه خارجی برای استقلال می گردند.

میک مک‌درموت قطعا با مسائل فنی و تاکتیکی فوتبال به خوبی آشناست اما او تا به حال سابقه هیچ‌گونه سرمربی‌گری نداشته. نمی توان به صرف یک پیروزی مقابل تیم سپیدرود حکم به ابقای این مربی داد. آن هم در مقطعی که استقلال ممکن است با یک نتیجه ضعیف مجددا به قعر جدول برگردد. ضمن اینکه دربی هم در پیش است. میک قطعا به وسوسه هدایت تیم بزرگی مثل استقلال نه نمی گوید.مدیران آبی ها هم او را احتمالا بهترین گزینه برای هدایت تیم-حداقل تا نیم فصل- قلمداد می کنند زیرا هم خارجی است و هم اینکه به نسبت گزینه هایی مثل تریم،زنگا و فاریاس خرج کمتری دارد.

نکته اما اینجاست که اگر قرار بود یک نفر از کادر منصوریان هدایت استقلال را برعهده بگیرد چرا اصلا تا این حد منصوریان تحت فشار قرار گرفت که استعفا دهد؟ یقینا تفکرات منصوریان و مک درموت به هم نزدیک است اما به نظر تفاوت در ملیت این دو باعث شد تا هیئت مدیره پشت یکی را خالی کند و از دیگری حمایت کند تا نفر اول کادرفنی استقلال شود.

و سوال آخر اینکه آیا این مربی بدون کارنامه، می تواند ناجی استقلال باشد؟ استقلالی که خطر پایین جدول را بیخ گوش خود حس می کند و صدر جدول را هر روز دور تر از دیروز می بیند. جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم برای این تیم بحران زده در پیش است و هندوانه سر بسته ای مثل میک مک درموت،قطعا کار سختی روی نیمکت استقلال خواهد داشت. کار سختی که شماره ۱۰ محبوب آبی ها را در این تیم به خط پایان رساند و معلوم نیست چه چیزی را برای مربی بدنساز ایرلندی رقم بزند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.