به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت این کشور روابط دیپلماتیک با کوبا را به رغم «حملاتی مرموز» که منجر به بروز برخی مشکلات جسمی برای کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا شده است، حفظ خواهد کرد.

 

تیلرسون در بیانیه ای اعلام کرد: «ما روابط دیپلماتیک با کوبا را حفظ خواهیم کرد و فعالیت ها در کوبا در چارچوب حفظ منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا ادامه خواهد یافت.»

 

وی تصریح کرد: «کوبا به ما اعلام کرده است تحقیق درباره این حملات را ادامه خواهد داد و ما نیز به همکاری با آنها در این زمینه ادامه خواهیم داد.»

 

آمریکا روز جمعه دستور داد ۶۰ درصد از کارکنان سفارت این کشور در هاوانا، سفارتخانه را ترک کنند. علت صدور این دستور توسط مقامات آمریکایی، "حملات خاص" علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا عنوان شد.

 

 یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره اعلام کرد سفارت آمریکا در کوبا، صدور روادید را متوقف خواهد کرد و هشداری را در خصوص سفر به کوبا خطاب به شهروندان آمریکایی صادر خواهد کرد. اعلام این موضوع در حالی است که مقامات دولت و کنگره آمریکا پیشتر اعلام کردند در حال تهیه طرحی هستند که موضوع آن، کاهش شمار کارکنان سفارتخانه آمریکا در هاوانا است. به گفته این مقامات، این اقدام در پاسخ به حوادث بدون توضیحی صورت می گیرد که طی آنها، سلامت برخی از دیپلمات های آمریکایی در کوبا هدف تهدید قرار گرفته است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.