به گزارش ایرنا دولت قطر، ۴۵ شهروند ترکیه ای ساکن این کشور را به دلیل ارتباط با گروه گولن از کشور اخراج و به دولت آنکارا تحویل داد که این افراد به محض ورود به فرودگاه آتاتورک استانبول بازداشت شدند.

** رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه صبح امروز حین برگزاری نماز عید فطر در محله آتا شهیر استانبول از هوش رفت و پس از مراقبت های تیم پزشکی و مداوا، در جمع خبرنگاران افت قند و فشار خونش را علت بروز مشکل جسمانی خود اعلام کرد.

** اردوغان درخواست کشورهای عربی مبنی بر تعطیلی پایگاه ترکیه در قطر را بی احترامی به کشورش دانست و از موضع قطر در رد شروط ۱۳ گانه این کشورها حمایت کرد.
رئیس جمهوری ترکیه شروط 13 گانه کشورهای عربی برای قطر را مغایر با حقوق بین الملل و دخالت در حق حاکمیت قطر دانست و گفت که در حقوق بین الملل اجازه این اندازه تهاجم به حق حاکمیت ملی کشورها داده نشده است.

** مقامات قطری اعلام کرده اند که روابط خود را با ایران قطع نخواهند کرد و به مناسبات نزدیک با تهران و آنکارا ادامه خواهند داد.
به گزارش برخی از رسانه های کویتی، قطری ها پرداخت هرگونه غرامت به سعودی، امارات و بحرین را برای عادی سازی روابط نپذیرفته اند و بر روابط خوب با ایران تاکید دارند.

** یک خانواده پنج نفره ایرانی که از سوی چهار گروگانگیر به بهانه تورهای مسافرتی در منطقه گردشگری بودروم ربوده و به منطقه شیشلی در استانبول انتقال داده شده بودند، با ایجاد آتش سوزی عمدی در محل حبس خود و جلب توجه همسایگان و فرار آدم ربایان، خود را نجات دادند.

** مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شنبه شب در یک تماس تلفنی با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان و عبدالرحمن بن محمد آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در خصوص رویدادهای منطقه و به خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی به رایزنی پرداخت.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و یمن از روز پنجم ژوئن جاری تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.