به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه از کسب آرای لازم برای عضویت مجدد در «شورای حقوق بشر» این سازمان بازماند.

گفتنی است که روسیه به همراه کشورهای مجارستان و کرواسی نماینده بخش اروپای شرقی این شورا بود.

«پیتر تامسون» رئیس مجمع عمومی در پایان نشست روز جمعه اسامی چهارده کشوری را که از ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ به مدت سه سال عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهند بود، اعلام کرد. این کشورها عبارتند از: برزیل،‌ چین،‌ کرواسی، کوبا، مصر، مجارستان،‌ عراق، ژاپن،‌ روآندا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تونس، انگلیس و ایرلند شمالی، آمریکا.

شایان ذکر است که دوشنبه گذشته،‌ «سازمان دیده بان حقوق بشر» سازمان ملل و ۸۰ سازمان غیردولتی دیگر با انتشار نامه ای از کشورها خواستند تا با توجه به سیاست مسکو در قبال سوریه، به عضویت مجدد روسیه در شورای حقوق بشر رأی ندهند.

این نامه همچنین از کشورها خواست که با توجه به نقض فاحش حقوق بشر در عربستان سعودی، از عضویت این کشور در شورای حقوق بشر حمایت نکنند؛ اما در نهایت، اعضای مجمع عمومی به عضویت ریاض در این شورا رأی دادند.

گفتنی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل یک تشکیلات بین- دولتی است که مسئولیت حراست از حقوق بشر و رسیدگی به موارد نقض آن را برعهده دارد. این شورا دارای ۴۷ عضو است که با رأی گیری مستقیم و در صورت کسب اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی انتخاب می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.