به گزارش فارس، نیکولا استرجون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند جلسه با «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را بسیار خسته‌کننده عنوان کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، نخست وزیر بریتانیا قصد داشت دولت‌های تفویض اختیار شده را در فرآیند برگزیت دخیل کند و به آنها این اطمینان را بدهد که در بازار بدون تعرفه اتحادیه اروپا باقی می‌مانند.

اما وزیر اول اسکاتلند بعد از اولین نشست وزرای اول دولت‌های محلی و نخست وزیر بریتانیا گفت که به نظر می‌رسد خانم می هیچ برنامه منسجمی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

وی تصریح کرد، هیچ اطلاعاتی در این جلسه ارائه نشد و آنچه قبل از این نشست می‌دانست با آنچه بعد از آن به دست آورد، تفاوتی ندارد.

همچنین «کاروین جونز» وزیر اول حزب کارگر در حزب به گاردین گفت هیچ چیز مشخصی در این جلسه ارائه نشد. وی افزود مشکل این است که دولت بریتانیا نمی‌داند اقدام بعدی‌اش چیست.

این در حالیست که دولت بریتانیا بعد از این جلسه مدعی شد، گفت‌وگوها سازنده بود. خانم می هم گفت وی درصدد است برگزیت را به شکلی پیش ببرد که برای همه بریتانیا خوب باشد.

مردم بریتانیا با شرکت در همه‌پرسی روز سوم تیر رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما رای مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی به تنهایی هرکدام ماندن در اتحادیه اروپا بود.

بریتانیا قرار است برگزیت را از ماه مارس سال آینده میلادی به جریان بیاندازد اما دولت‌های محلی خواستار برقراری ارتباط اقتصادی و ماندن در بازار واحد اتحادیه اروپا و بهره‌مندی از مزایای آن هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.