دارویی‌ها دارای بیشترین صف فروش

صف‌های خرید و فروش : در آخرین روز از داد و ستد‌های بازار گروه مواد و محصولات دارویی با ۳۸ نماد و ۸۱درصد از تعداد سهام موجود در صنعت بیشترین تعداد سهام در صف فروش را داشتند. در بازار روز دوشنبه فضای کلی حاکم بر بازار موجب شد از میان ۶۱۵ نماد در ۴۷ صنعت مختلف، ۳۸۶ نماد با صف فروش بسته شوند و تنها ۵۱ نماد در صف خرید باقی بمانند. گروه محصولات شیمیایی با ۱۱ نماد و ۲۰درصد از تعداد سهام موجود در صنعت بیشترین صف‌های خرید را به خود اختصاص دادند.

سهام پر نوسان : در نمودار بالا نمادهای با نوسان کامل در روز معاملاتی مورد‌بررسی قرار گرفته است. نوسان در طول روز معاملاتی را می‌توان به دو نوع مثبت(+) و منفی (-) تقسیم بندی کرد. منظور از نوسان (+) این است که نمادهای قرار گرفته در این گروه از کمترین قیمت مجاز تا بیشترین قیمت مجاز نوسان داشته‌اند. به نوعی می‌توان گفت تقاضا در آنها نسبت به عرضه پیشی گرفته است و در گروه نوسان (-) برخلاف گروه قبل عرضه در آنها بیشتر از تقاضا بوده است.  به‌عنوان مثال در آخرین روز از داد و ستد‌های بازار، نماد غفارس کمترین قیمت در کل زمان بازار را در صف فروش به ثبت رسانده است. در ادامه داد‌ و ستد‌ها این نماد بیشترین قیمت خود را در صف خرید به ثبت رسانده است و در نهایت غفارس با صف خرید کار خود را به پایان رسانده است.

 افزایش حجم ناگهانی:  روز دو شنبه نماد‌هایی  معامله شده‌اند که حجم معاملات آنها رشدی چشمگیر داشته است. بر این اساس حجم معاملات ۵ سهم بیش از ۵ برابر نسبت به میانگین ماهانه رشد داشته است. همچنین در میان این نماد‌ها، وهور با ۱۹۸ میلیون سهم بیشترین حجم را به ثبت رسانده است.