هم اکنون مهم‌ترین فاکتوری که در نمودار قیمت و نیز در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) می‌توان یافت، خط روند نزولی از ابتدای ریزش تاکنون است که با خطوط قرمز روی نمودار نمایش داده شده است. اندیکاتور با آن درگیر شده و قیمت فاصله اندکی با آن دارد. شکسته شدن این ترند به بالا می‌تواند نوید بخش اتمام اصلاح باشد. بدین معنا که کف پایین‌تری نخواهد داشت ودر جریان نوسانات قیمتی شروع به ثبت سقف‌ها و کف‌های مینور بالاتراز قبلی خواهد کرد. به نظر می‌رسد شکست احتمالی این ترند در اندیکاتور زودتر محقق خواهد شد و پیامد آن در نمودار قیمت بروز خواهد یافت. فاکتور دیگری که امید و احتمال شکست ترند نزولی را افزایش می‌دهد واگرایی مثبت مناسبی است که بین نمودار قیمت با اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) در فاصله ۵۰ روز معاملاتی به وجود آمده و با خط آبی رنگ در نمودار نشان داده شده است. اگر این واگرایی در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی هم وجود داشت احتمال صعود تقویت می‌شد که در حال حاضر این‌گونه نیست.

جمع بندی آنکه شکسته شدن ترند نزولی در اندیکاتور می‌تواند چراغ سبزی برای ورود به سهم‌های بزرگ و شاخص ساز که معاملات قوی‌تری دارند باشد.

در حال حاضر از سهم‌های ذیل این نماگر، پالایشگاه بندر عباس و ملی مس معاملات قوی‌تری دارند و اما در کل دوره ریزش بازار، پتروشیمی نوری به همراه گل‌گهر و چادرملو قوی‌تر از بقیه بوده‌اند بدین نحو که ریزش کمتری نسبت به شاخص تجربه کرده‌اند و هم‌اکنون نیز در قیاس با شاخص، فاصله قیمتی و درصدی کمتری نسبت به قله تاریخی دارند.