اما منظور از FOMO چیست؟

FOMO) fear of Missing out) به معنای یک حس از دست دادن فرصت و عقب‌افتادگی نسبت به دیگران است؛ به این شکل که سرمایه‌گذارِ تازه‌وارد فکر می‌کند نسبت به دوستان دیگرش که مدتی در بورس فعال بوده‌اند، بازدهی کمتری به دست آورده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را از دست داده است. در نتیجه سرمایه‌گذارِ تازه‌وارد برای جبران این عقب‌افتادگی با تمام سرمایه خود وارد بازار شده و توقعات نابجا از بازار دارد. اکثر افرادی که به این شکل عمل کرده و ریسک‌های بزرگی می‌کنند معمولا دیر یا زود متحمل ضررهای بزرگی شده و تصمیم به خروج از بازار می‌گیرند.

اما در مقابل، افرادی نیز هستند که برای شروع سرمایه‌گذاری تصمیمات دیگری می‌گیرند. این افراد معمولا دارای یک وسواس هستند و از روزی که کد بورسی دریافت می‌کنند تا روزی که اولین معامله خود را انجام دهند شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان صرف شود. این دسته از افراد قبل از شروع معاملات خود اصرار بر یادگیری تمام نکات و روش‌های تحلیلی دارند اما از این موضوع غافل هستند که برای فعالیت در بورس علاوه بر دانش، تجربه نیز نقش کلیدی دارد و تجربه جز با انجام معاملات، با روش دیگری به دست نمی‌آید.

حال به این پرسش می‌رسیم که چه زمان و با چه سرمایه‌ای شروع به سرمایه‌گذاری کنیم؟

بهترین روشی که می‌توان برای شروع فعالیت در بورس انجام داد در مرحله اول شروع فراگیری دانش‌های لازم و مطالعه درباره این بازار و در مرحله دوم شروع انجام معاملات همزمان با فراگیری دانش‌های  بورس است تا بتوان علاوه بر دانش، تجربه نیز به دست آورد. اما این کار با چه مقدار سرمایه انجام شود؟

در جواب می‌توان گفت با یک سرمایه کم و مازاد و فقط برای کسب تجربه در بازار. حال هرچه دانش و تجربه در بازار بورس بیشتر شد می‌توان به صورت پله‌ای سرمایه‌های بیشتری را نیز وارد این بازار کرد.