گروه بین‌الملل- میت رامنی با پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در تگزاس توانست شمار کافی هیات‌های انتخاباتی را برای کسب نامزدی حزب خود به دست بیاورد.

به گزارش بی‌بی‌سی، رامنی با کسب ۱۰۸۶ هیات انتخاباتی تنها به ۵۸ هیات انتخاباتی دیگر احتیاج داشت تا بتواند با امتیاز کافی نامزدی حزبش را برای انتخابات ریاست جمهوری به نام خود رقم بزند. رامنی در بیانیه‌ای گفت این پیروزی به او «افتخار و فروتنی» داده است. عملا چندین هفته است که با کنار کشیدن تمام رقبای حزبی رامنی او نامزد بالقوه حزب جمهوری‌خواه شده است. فرماندار سابق ماساچوست رقیب باراک اوباما برای کسب مقام ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال جاری خواهد بود. میت رامنی بیش از هفتاد درصد آرای انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان را کسب کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رقابت رامنی با باراک اوباما فشرده خواهد بود. میت رامنی در گردهمایی سالانه جمهوری خواهان در ماه اوت زمانی که هیات‌های انتخاباتی او را برگزینند نامزد رسمی حزب خواهد شد. او نخستین پیرو فرقه مورمون‌ها خواهد بود که برای ورود به کاخ سفید نامزد می‌شود. جورج رامنی پدر او که فرماندار ایالت میشیگان بود نتوانست در سال ۱۹۶۸ در مبارزات درون حزبی جمهوری‌خواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود. رامنی در بیانیه‌ای گفت: «حمایت آمریکایی‌ها در سراسر کشور از نامزدی من مایه افتخارم است و از اینکه توانسته‌ام هیات‌های انتخاباتی کافی را برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات سال ۲۰۱۲ به دست بیاورم احساس فروتنی می‌کنم».

روز دوشنبه گروه مبارزات انتخاباتی رامنی در یک آگهی انتخاباتی از باراک اوباما به دلیل اعطای وام به شرکتی که تاسیسات انرژی خورشیدی تولید می‌کرد و بعدها ورشکست شد انتقاد کرد.

روزسه‌شنبه میت رامنی با شلدون ادلسون یکی از غول‌های قمارخانه‌های آمریکا ملاقات کرد که میلیون‌ها دلار به مبارزات انتخاباتی نیوت گینگریچ رقیب جمهوری خواه رامنی کمک کرده بود.

کارشناسان می‌گویند نتیجه انتخابات پیش رو در آمریکا به چند ایالت مهم از جمله کلرادو و نوادا بستگی خواهد داشت. دو رقیب در این ایالت‌ها برای جلب رای‌دهندگان مستقل رقابت خواهند کرد. پرسش بعدی این است که رامنی چه کسی را به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری انتخاب خواهد کرد.