او ابتدا در محل سکونت خود در پایتخت نگهداری می‌‌شد؛ اما بعدا -دست‌‌کم- به یک مکان دیگر منتقل شد و برای حدود یک سال گذشته در مکانی نامعلوم نگهداری می‌‌شد که عموما فرض می‌‌شد در یک پایگاه نظامی است. بنابر گزارش‌ها، آن مکان اقامتگاهی بود که در آن ۹ نفر به همراه یک سگ زندگی می‌کردند. یک منبع آگاه از انتقال سوچی گفت که این زن ۷۷ساله مانند قبل عمل می‌‌کند و روحیهای‌ قوی دارد. این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «او عادت دارد با هر نوع موقعیتی با آرامش برخورد کند.» روز پنج‌شنبه، تام اندروز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار، از جامعه جهانی خواست تا برای رسیدگی به بحران در این کشور که با کودتای سال گذشته و با تعداد کشته‌‌شدگان در این کشور به وجود آمد، اقدامات بیشتری انجام دهد. طبق گزارش‌ها سرکوب مخالفان توسط ارتش از ۲ هزار نفر فراتر رفته است.

او در بیانیه‌‌ای گفت: «میانمار و مردم آن بیش از حد در خطر هستند و رضایت و بی‌‌عملی جامعه بین‌‌المللی اصلا قابل قبول نیست.» فیل رابرتسون، معاون مدیر دیده‌‌بان حقوق بشر در آسیا گفت: «این اقدام ژنرال‌‌ها به وضوح با هدف مجازات و ارعاب برنده جایزه صلح نوبل و حامیان او انجام شده است.» او به الجزیره گفت: «آنها سعی می‌‌کنند نشان دهند که سرسخت هستند. آنها قصد دارند این پیام را به طرفداران آنگ سان‌سوچی برسانند که او نمی‌‌تواند با خدمتکاران خانگی و سگش در حبس خانگی بماند و حتما با سلول انفرادی روبه‌رو خواهد شد.» او افزود: «این اقدام ارتش به تنفر حامیان سوچی در سراسر کشور علیه حکومت نظامی دامن خواهد زد. من فکر می‌‌کنم اقدامات دولت کودتا نتیجه معکوس خواهد داشت. این حکومت نظامی به حرف کسی گوش نمی‌‌دهد و فقط راه خودش را می‌‌رود.»آنگ سان‌سوچی به اتهامات متعددی از جمله فساد در دادگاه ویژه‌‌ای در نایپیداو محاکمه شده است که جلسات آن در ۲۴ مه ۲۰۲۱ آغاز شد.

هر یک از ۱۱ فقره فسادی که او با آن مواجه است تا ۱۵ سال حبس دارد. او پیش‌تر به اتهام فساد، تحریک علیه ارتش، نقض قوانین کووید-۱۹ و نقض قانون ارتباطات از راه دور محکوم شده و دادگاه تاکنون او را به ۱۱ سال زندان محکوم کرده است. حامیان و گروه‌های حقوقی آنگ سان‌سوچی می‌‌گویند اتهامات علیه او انگیزه سیاسی دارد و تلاشی برای بدنام کردن او و مشروعیت بخشیدن به تصرف قدرت توسط ارتش است، مضاف بر اینکه تلاش می‌‌کنند به این طریق مانع از بازگشت او به سیاست شوند. وکلای او از صحبت با رسانه‌ها منع شده‌‌اند و خبرنگاران از پوشش محاکمه او منع شده‌‌اند. آنگ سان‌سوچی حدود ۱۵سال را در یک دولت نظامی قبلی در بازداشت گذراند؛ اما تقریبا تمام آن در خانه خود در یانگون، بزرگ‌ترین شهر کشور بود.