این شهر سابق بر این دارای یک معدن زغال‌سنگ بود. لوپن آمده بود تا بار دیگر شانس خود را به محک آزمون بگذارد. «نوریمیتسو اونیشی» و «کنستانت مهوت» در گزارش ۷ آوریل برای نیویورک‌تایمز نوشتند: پس از یک سخنرانی ۴۰دقیقه‌ای با تمرکز بر افزایش هزینه‌های زندگی، لوپن موفق شد کاری را انجام دهد که حتی تعداد کمی از حامیانش همین چند ماه پیش، پیش‌بینی آن را می‌کردند: «تحت تاثیر قرار دادن آنها». رای‌دهندگانی که از سالن بیرون می‌آیند، می‌گویند که او «متعادل‌تر» شده و «بالغ»تر و «مطمئن‌تر» شده است حتی بیش از گذشته شأن و شخصیت «ریاست‌جمهوری» را یافته است. «یوهان برون» ۱۹ساله، دانش‌آموزی است که در استیرینگ وندل بزرگ شده و آمده بود تا به صحبت‌های لوپن گوش دهد. او می‌گفت: «لحن او نرم‌تر شده، آرام‌تر و خونسردتر شده است.» این دانش‌آموز ۱۹ ساله افزود: «او بیش از سایر نامزدها نگران مردم فرانسه است.»

 درحالی‌که فرانسوی‌ها فردا (۲۱فروردین ماه) به پای صندوق‌های رای می‌روند، نظرسنجی‌‌ها پیش‌‌بینی می‌‌کنند که این انتخابات تکرار انتخابات قبلی خواهد بود و لوپن را در دور دوم رقابت‌ها مقابل مکرون، رئیس‌‌جمهور مستقر قرار می‌‌دهد. اما این به آن معنا نیست که دقیقا همان لوپن در حال انجام رقابت است. لوپن نسبت به آخرین انتخابات پنج سال پیش چهره خود را اصلاح کرده است. او به‌طور عمل‌‌گرایانه ایده‌های خاصی که رای‌‌دهندگان جریان اصلی را از او دور کرده بود، رها کرده است. او به دیگرانی که اعتبار راست افراطی او را تایید می کنند، پایبند بوده و تاکید خود را به مسائل مربوط به جیب مردم معطوف کرده است.

«اونیشی- مهوت» در بخش دیگری از گزارش خود نوشتند، اما آنچه مهم است این است که لوپن به‌طور آگاهانه‌ای «لبه‌های ناهموار شخصیت» خود را صیقل داده و هموارتر کرده تا شأن و شخصیت او بیشتر شایسته ردای ریاست‌جمهوری باشد و برای دوستداران خود و دیگران هم مطلوب‌تر به نظر برسد. این تغییر بخشی از یک استراتژی طولانی و عمدی لوپن برای «اهریمن‌زدایی» از خود و حزبش و در نهایت به‌دست آوردن ریاست‌جمهوری فرانسه بوده است. درحالی‌که این تلاش برای بسیاری از کسانی که او را گرگی در لباس میش می‌‌دانند قانع‌‌کننده نیست، با این وجود این رویکرد موفق شد در آخرین لحظه او را در نظرسنجی‌‌های پیش از انتخابات یکشنبه جلو رانده و اسباب نگرانی اردوگاه مکرون شود.

«پی بر پرسون» قانون‌گذار ملی از حزب رئیس‌جمهور می‌گوید: «مارین لوپن از امانوئل مکرون دلسوزتر به نظر می‌رسد» و افزود که مکرون نگران این است که مبادا او برنده شود. «ژان ایو کامو» مدیر رصدخانه سیاست‌های رادیکال و کارشناس مسائل مربوط به حزب لوپن «اجتماع ملی» می‌گوید که لوپن یاد گرفته که چگونه مستقیما با مردم طبقه کارگر صحبت کند، آن هم با نشان دادن یک زندگی ساده که با زندگی طرفداران خود متفاوت نبود. کامو افزود: «سوال این است که آیا او ساختگی به نظر می‌رسد یا واقعی. برای من، او واقعی به نظر می‌رسد.» او برخی از رای‌دهندگان را نیز متقاعد کرده است. «کُرت مهلینگر» معدنچی سابق که به همراه همسرش در این تجمع شرکت کرده بود، با اشاره به پیشنهادهای قبلی لوپن برای خروج از منطقه یورو گفت: «بسیاری از مردم وقتی به آنها گفته می‌شود اروپا را ترک خواهند کرد، می‌ترسند. ما با رویکرد فعلی او راحت‌تر هستیم و آن را راحت‌تر می‌پذیریم.» گزارشگران نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش خود افزودند، تصور از لوپن بدون شک با اریک زمور، کارشناس تلویزیونی و رقیب رقابت‌ها، قابل مقایسه است؛ به این معنا که وقتی لوپن با زمور مقایسه می‌شود، این مقایسه به لوپن کمک شایانی می‌کند. زمور موفق شده بود لوپن را در جناح راست افراطی، جایی که قبلا تعداد کمی فکر می‌‌کردند فضای زیادی برای یک رقابت باقی‌‌مانده است، پشت سر بگذارد. زمور سیاستمداری است که به دنبال ورود به جریان اصلی است. زمور پیش‌تر به مثابه فانوس راست افراطی عمل می‌کرد و تشویق و تحسین پوتین را برانگیخته بود؛ اما اکنون این مساله به لوپن اجازه می‌دهد تا با قاطعیت بیشتری در برابر زمور صف‌آرایی کند و دلیل آن هم حمله روسیه به اوکراین است. به عبارت دیگر، لوپن می‌تواند موقعیت و جایگاه خود را با ایستادگی در برابر حمله به روسیه به اوکراین و همدردی با آوارگان تغییر دهد و بهبود بخشد. این تقابل باعث شده لوپن به‌عنوان نامزد راست افراطی فردی مقبول‌تر به نظر برسد که رویکردی قابل ارائه‌تر دارد؛ اگرچه مشخص نیست که چه چیزی واقعا می‌تواند آنها را از هم جدا کند.

لوپن مخالفت خود با تابعیت مضاعف را که یکی از مواضع اصلی دیرینه راست افراطی است، کنار گذاشته است. اما او همچنان می‌‌خواهد فرانسوی شدن را سخت‌‌تر کند و خدمات اجتماعی را به فرانسوی‌‌ها اختصاص دهد. او می خواهد با کاهش خدمات به مهاجران، مالیات فرانسوی‌ها را کاهش دهد. او می‌خواهد پوشیدن روسری یا سایر پوشش‌های صورت را برای مسلمانان در اماکن عمومی غیرقانونی کند؛ هرچند اخیرا با نوجوانی که روسری به سر داشت عکس سلفی گرفت. کامو می‌گوید: «لوپن به دنبال گسترش پایگاه انتخاباتی خود در عین حفظ هسته اصلی برنامه خویش است.» با این حال، این تغییرات نشان‌دهنده تحولاتی برای لوپن و حزبش است؛ دختری که مدت‌ها با سیاست‌های پدرش، ژان ماری لوپن، شناخته می‌‌شد که سیاست‌‌هایش با زمان جنگ و تاریخ استعماری فرانسه شکل گرفته بود. حتی قبل از آخرین انتخابات که لوپن با ۳۴ درصد آرا در مقابل ۶۶ رای مکرون شکست خورد، پدرش را از حزب اخراج کرد، سپس حزب خود را «جبهه ملی» نامید و بعدا آن را به «اجتماع ملی» تغییر نام داد. «فیلیپ اولیویه»، مشاور ویژه لوپن و برادر همسرش می‌گوید بلافاصله پس از شکست در سال ۲۰۱۷، لوپن و نزدیک‌ترین متحدانش تصمیم گرفتند تا تصویر او را تغییر دهند تا جذابیتش بیشتر شود.