پوتین که در تفرجگاه دریای سیاه واقع در سوچی میزبان بنت بود، از روابط دو طرف با عنوان «فوق‌العاده» و «منحصر به فرد» یاد کرد و «ارتباط بسیار عمیق میان ملت‌هایمان» را ستود. اسرائیل و روسیه روابط و پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نزدیکی را توسعه داده‌اند. دو طرف در جنگ سوریه همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند. بنت هم در سوچی گفت: «ما درباره وضعیت در سوریه صحبت کردیم و تلاش‌هایی که باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شود، رایزنی کردیم.».

پوتین در این دیدار گفت که «فرصت‌ها و زمینه‌های مشترکی برای همکاری» با اسرائیل در ارتباط با وضعیت سوریه و نیز «مبارزه با تروریسم» وجود دارد. یکی از نگرانی‌های بنت در دیدار با پوتین مساله سوریه و فعالیت حزب‌الله در سوریه بود. در هر حال، به نوشته الجزیره، هر دو طرف تماس‌های نظامی‌ای برای هماهنگی در حریم هوایی سوریه دارند تا مانع برخوردهای نظامی شوند؛ اما در سال ۲۰۱۸ روابطشان به آزمون گذاشته شد؛ آن همزمانی که یک جنگنده روسی از سوی نیروهای سوری و به دنبال تهاجم هوایی اسرائیل ساقط شد. این نیروها هواپیمای شناسایی روسی را به اشتباه یک جنگنده اسرائیلی تصور کردند. تمام ۱۵ خدمه نظامی این هواپیما کشته شدند. در دوره نتانیاهو، پوتین روابط شخصی با وی داشت. او در ۱۲ سالی که نخست‌وزیر بود، بارها از روسیه دیدار کرده بود. روز جمعه پوتین به «روابط تجاری و اعتمادساز»ی اشاره کرد که با کابینه نتانیاهو داشت و ابراز امیدواری کرد که بنت هم دنباله‌رو نتانیاهو در دنبال کردن‌ «سیاست تداوم» در روابط میان روسیه-اسرائیل باشد. بنت همچنین پوتین را «دوست واقعی ملت یهود» نامید.

«تایمز آو اسرائیل» هم در گزارش ۲۲ اکتبر نوشت، دو طرف توافق کردند که سازوکار «تنش زدایی» را اجرا کنند تا مانع از برخورد میان نظامیان دو طرف شوند. «زیو الکین» وزیر مسکن و مشاور بنت گفت: دو کشور در این دیدار درباره اوضاع سوریه «رایزنی نزدیکی» داشتند و متعهد شدند که «سازوکار هماهنگی در راستای ایمن‌سازی» قوایشان را ادامه دهند. قرار شد همکاری مشترکی در زمینه جلوگیری از نفوذ ایران در روسیه انجام گیرد. الکین افزود: اسرائیل حدود یک‌سال است که وارد عملیات نظامی در سوریه شده تا مانع از در غلتیدن سوریه به آغوش رقبای منطقه‌ای شود. دو طرف بر همکاری و تماس مستقیم و فوری با هم تاکید کردند. اسرائیل تاکنون صدها حمله علیه مواضعی در سوریه انجام داده است تا ضمن اشراف نظامی بر این کشور مانع از قاچاق اسلحه از کشورهای اطراف و گروه‌های دیگر به سوریه شود.

یکی از دغدغه‌های اسرائیل سیستم‌های «اس۳۰۰» بود که روس‌ها در اختیار اسد قرار داده بودند که می‌توانست از آزادی عمل اسرائیل جلوگیری کند. از طرف دیگر، روسیه برای دفاع از پایگاه‌های خود در روسیه سیستم های «اس۴۰۰» به‌کار گرفته اما تاکنون از آنها علیه اسرائیل و جنگنده‌هایش استفاده نکرده است. «تایمز آو اسرائیل» افزود که دو طرف بر «آزادی عمل اسرائیل در سوریه» توافق کردند. «ولادیمیر ایزاچنکوف» هم در گزارش ۲۲اکتبر در واشنگتن‌پست نوشت: در این دیدار مشترک، بنت روابط دو طرف را «استراتژیک» خواند و بر ضرورت حفظ «گفت‌وگوهای نزدیک و فوری» با مسکو تاکید کرد. به نوشته گزارشگر مذکور، بنت از نقش شوروی در جنگ جهانی دوم تقدیر کرد و از موزه جدیدی در اسرائیل سخن گفت که به تجلیل از سربازان یهودی می‌پردازد که در ارتش سرخ حضور داشتند. در بخشی از این دیدار همچنین به نقش ایران در سوریه و برنامه هسته‌ای این کشور اشاره شد که نخست‌وزیر اسرائیل خواستار محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از فعالیت این کشور در سوریه شد. بنت در فیس‌بوک خود نوشت که دو طرف دیداری «عالی» داشتند و گفت‌وگوهایی هم درباره «روش‌های مقابله با افراط‌گرایی» داشتند. اسرائیل حضور طرف‌های خارجی در مرزهای شمالی خود را «خط قرمز» و «تهدیدی» برای خود می‌نگرد. با این حال، مسکو بازیگری است که می‌کوشد روابط مناسبی با تهران، دمشق و تل‌آویو داشته باشد. مسکو به نوسازی ارتش سوریه و آموزش نیروهای این کشور هم یاری رسانده است.