نیروهای اسرائیلی از دروازه السلسله به مسجدالاقصی یورش بردند و با گلوله پلاستیکی به طرف نمازگزاران شلیک کردند. از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه ۲۸خرداد به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یورش بردند. صهیونیست‌ها در نابلس به منطقه شرقی شهرک «سالم» و تعدادی از منازل این شهرک یورش بردند. نیروهای اشغالگر همچنین در طولکرم به منزل «رأفت نصیف»، از رهبران جنبش حماس، یورش بردند و اقدام به برهم‌زدن اثاثیه آن کردند. نیروهای اسرائیلی در الخلیل، «طارق غریب»، از شهروندان فلسطینی را پس از یورش به منزلش در شهرک «ترقومیا» در شهرستان الخلیل بازداشت کردند. در قدس اشغالی نیز، «عبدالکریم قاعود»، نگهبان مسجدالاقصی را پس از ضرب‌وشتم وی در دروازه السلسله بازداشت کردند. جوانان فلسطینی ساکن بیت‌المقدس روز جمعه برای برپایی راهپیمایی از مسجدالاقصی به طرف «باب العامود» فراخوان دادند.

الجزیره نوشت، نمازگزاران فلسطینی در محوطه جمع شده بودند، اما قبل از آغاز راهپیمایی از الاقصی به سوی دروازه دمشق، مورد حمله قرار گرفتند. هلال‌احمر فلسطین از زخمی‌شدن دست‌کم ۳۸۶فلسطینی در جریان درگیری‌ها با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری خبر داد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دست‌کم ۳۸۶فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان فلسطینی در دو شهرک «بیتا» و «بیت‌دجن» در شمال کرانه باختری زخمی شدند که ۵۵تن با گلوله پلاستیکی زخمی و ۲۸۶تن به‌خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند. در این بیانیه آمده بود، ۳۸تن دچار سوختگی و هفت تن با شلیک گلوله‌های گازی مجروح شدند. از میان زخمی‌شدگان سه تن از داوطلبان تیم امدادرسانی وجود داشتند که دو تن از آنها با گلوله پلاستیکی و نفر سوم با بمب گازی زخمی شدند. دو آمبولانس نیز در معرض شلیک بمب گازی و گلوله پلاستیکی نیروهای رژیم اشغالگر قرار گرفتند و ضرر مالی به آنها وارد شد. همچنین سه تن از خبرنگاران در جریان درگیری‌ها در «بیتا» زخمی شدند. شهرک «بیتا» شاهد راهپیمایی‌های پیاپی در مخالفت با ایجاد کانون شهرک‌سازی در اراضی فلسطین به‌ویژه «جبل صبیح» است. طی هفته‌های اخیر چهار فلسطینی در شهرک بیتا شهید شده و ده‌ها تن نیز در جریان درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر زخمی شدند. شاهدان عینی اعلام کردند، در روستای «بیت دجن» در شرق نابلس، ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در اعتراض به ایجاد کانون شهرک‌سازی در اراضی این روستا را سرکوب کرد. شاهدان عینی در روستای «کفر قدوم» استان «قلقیلیه» نیز اعلام کردند که دو جوان فلسطینی با گلوله مشقی زخمی شدند و ده‌ها تن به‌خاطر سرکوب راهپیمایی هفتگی اهالی این روستا علیه شهرک‌سازی ارتش رژیم اشغالگر دچار حالت خفگی شدند. در مرکز کرانه باختری نیز یک جوان فلسطینی در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله با گلوله جنگی زخمی شد.

الجزیره در ادامه گزارش خود نوشت، صهیونیست‌ها در راهپیمایی خود شعار «مرگ بر عرب» و «آرزو داریم روستایتان ویران شود» را سر دادند. الجزیره همچنین به نقل از «میدل‌ایست آی» گزارش داد که نیروهای اسرائیلی به یکی از روزنامه‌نگاران «میدل ایست آی» به نام «لطیفه عبداللطیف» تیراندازی کرد که تیر به زانوی او برخورد کرد. یکی دیگر از خبرنگاران این مرکز خبری به نام «سوندوس اویس» هم زخمی شد.

از سوی دیگر، آسوشیتدپرس روایت دیگری دارد. این خبرگزاری به نقل از شبکه «کان» اسرائیل نوشت، پلیس و نهادهای امنیتی این رژیم ارزیابی کرده‌اند که درگیری‌ها در شرق بیت‌المقدس و برخی شهرهای عرب‌نشین تکرار شود. احتمال تکرار خشونت‌ها پس از آن مطرح شد که پلیس اسرائیل ۲۷خرداد شیخ یوسف الباز، امام‌جمعه بزرگ‌ترین مسجد مسلمانان در شهر لود را در حصر خانگی قرار داد. شیخ الباز متهم است که در صفحه فیس‌بوک خود ویدئویی قرار داده که خشونت علیه پلیس تعبیر شده است. شهر لود در جریان عملیات نظامی ماه گذشته ارتش اسرائیل و حماس، شاهد درگیری‌های خشونت‌بار بی‌سابقه میان یهودیان و اعراب ساکن اسرائیل بود.

 یکی از آخرین شهدای فلسطینی، «مای افانه» یک دختر ۲۹ساله بود. اسرائیل اعلام کرد که این زن روز چهارشنبه ۲۶خرداد قصد زیرگرفتن عامدانه نظامیان اسرائیلی را در منطقه «حزمه» در کرانه باختری داشت، «سپس با چاقو به سوی نظامیان حمله کرده است». به گزارش آسوشیتدپرس، کشته‌شدن «مای افانه» خانواده او را در یک «شوک بزرگ» فرو برد؛ زیرا به گفته آنها، «مای» زندگی شاد و تحصیلات عالی داشت و به‌تازگی دکترای روانشناسی خود را از دانشگاه اردن گرفته بود.

«آتش‌بس شکننده» میان فلسطین و اسرائیل در حالی است که طرفین از ۲۱ می به این سو بارها با یکدیگر برخورد داشتند. به گزارش آسوشیتدپرس و الجزیره، نیروی هوایی اسرائیل پنجشنبه‌شب اقدام به حمله هوایی به غزه کرد. یک شب پیش از آن هم جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را که سخنگوی ارتش این رژیم، متعلق به حماس معرفی کرد، در باریکه غزه بمباران کردند. کابینه جدید اسرائیل به نخست‌وزیری نفتالی بنت که به‌تازگی روی کار آمده، گفت که این حملات هوایی واکنشی به پرتاب بالن‌های آتش‌زا از غزه به سوی آسمان اسرائیل است. بنت گفت که «وضع فرق کرده» و به ارتش دستور داده که غیر از پاسخ به حملات راکتی از غزه، رخنه‌دادن بالن‌های آتش‌زا به آسمان اسرائیل از غزه را نیز در شمار حملات تروریستی قلمداد کند و به آن واکنش نشان دهد. بالن‌هایی که فلسطینیان این هفته به آسمان اسرائیل پرواز دادند، به ده‌ها مورد آتش‌سوزی در مزارع و مراتع منجر شد. درگیری‌های ۱۱روزه میان فلسطین و اسرائیل موجب شهادت ۲۵۶نفر و زخمی‌شدن ۶۶نفر شد.