این پارلمان همچنین خود شی‌جین‌پینگ را نیز بدون هیچ گونه رای منفی مجددا به‌عنوان رئیس‌جمهور چین انتخاب کرد. پارلمان چین متشکل از نمایندگان وفادار به حزب حاکم بوده و هیچ احتمالی برای آنکه شی‌جین‌پینگ به ریاست‌جمهوری انتخاب نشود، وجود نداشت. بعد از انتخاب وانگ کیشان به این سمت، او دو بار تعظیم کرده و سپس به سمت شی‌جین‌پینگ رفت تا با او دست بدهد. از مجموع ۲۹۷۰ رای داده شده تنها یک نفر علیه انتصاب وانگ کیشان رای داد. در چین وانگ کیشان عمدتا از بابت نقش محوری خود در مقابله با مسائلی مثل فساد و مشکلات اقتصادی داخلی طی سال‌های اخیر به‌عنوان «آتش‌نشان» یاد می‌شود. وانگ همچنین تجربه تعامل با آمریکا در سمت قبلی خود یعنی معاون نخست‌وزیر چین را داشته و رهبری یک دور مذاکرات اقتصادی سالانه با واشنگتن را برعهده داشته است.

او در کمپین شی‌جین‌پینگ برای مبارزه با فساد یک بازیگر کلیدی محسوب می‌شود و در زمانی که او یکی از سردمداران مبارزه با فساد در چین بود ده‌ها مقام ارشد این کشور از جمله یکی از بدنام‌ترین آنها یعنی ژو یونگ کانگ، یک مسوول امنیت داخلی سابق به زندان افتادند. ژائو وانپینگ، نماینده اهل استان مرکزی آنهوی به رویترز گفت: «انتصاب وانگ در راستای اراده مردم چین صورت گرفت و نشان‌دهنده اهمیت تلاش‌هایی بوده که او برای مبارزه با فساد انجام داده است.»

او گفت: «کشور ما به یکی مثل او احتیاج دارد. کسی که همواره وارد عمل شود و مسوولیت‌هایی را به نفع مردم به دوش بگیرد.» این درحالی است که روز یکشنبه گذشته پارلمان چین رای به اصلاح قانون اساسی این کشور داد و با حذف محدودیت‌های دوره‌های ریاست‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهور عملا کاری کرد که شی‌جین‌پینگ بتواند تا مدتی نامحدود در قدرت باقی بماند. انتصاب وانگ به این سمت احتمالا موجب خواهد شد روابط چین با آمریکا یکی از محورهای اصلی دستور کار او قرار بگیرد. ژان پیر کابستان، یک کارشناس چین در دانشگاه هوبتیست هنگ‌کنگ گفت: جایگاه معاون رئیس‌جمهور در چین با وجود آنکه یک سمت بسیار قدرتمند محسوب نمی‌شود اما وابسته به این است که چه کسی آن را پر می‌کند و وانگ قطعا نسبت به نفر قبل از خود یعنی لی یوآن چائو به‌دلیل روابط نزدیکش با شی‌جین‌پینگ و وجهه بین‌المللی بیشتر نفوذ بسیار بیشتری خواهد داشت.