«نیک آیرز»، رئیس‌دفتر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کره‌شمالی با این امید که پنس موضع خود را تلطیف کند، به دنبال برگزاری این دیدار بود. وی ادامه داد: «پس از اینکه پنس تعرض به حقوق‌بشر در کره‌شمالی را محکوم و از برنامه‌های جدیدی برای تحریم‌های اقتصادی پیونگ‌یانگ خبر داد، آنها از برگزاری این ملاقات پا پس کشیدند یا شاید هرگز درباره انجام چنین ملاقاتی صادق نبودند.» یک مقام آمریکایی نیز اظهار کرد، این دیدار که قرار بود ۱۰ فوریه انجام شود، دو ساعت قبل از برگزاری از سوی کره‌ای‌ها لغو شد. رئیس‌دفتر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «دولت ترامپ بر سر راه تمایل رهبر کره‌شمالی به سرپوش گذاشتن روی اقدامات این رژیم قاتل با استفاده از چند عکس زیبا در المپیک خواهد ایستاد.» آیرز تاکید کرد، تا زمانی که کره‌شمالی خلع‌سلاح را به‌طور کامل نپذیرد، آمریکا مواضع خود را در قبال پیونگ‌یانگ تغییر نخواهد داد.

سی‌ان‌ان نیز در گزارشی در این رابطه نوشت که کره‌شمالی تیمی ۵۰۰ نفره متشکل از ورزشکاران، تشویق‌کنندگان، خبرنگاران و مقام‌های عالی‌رتبه حکومتی را روانه سئول کرده بود. این گزارش می‌افزاید: «پنس و همسرش چند قدم از خواهر رهبر کره‌شمالی فاصله داشتند.» «هیتر نورت»، یکی از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما متاسفیم که آنها این فرصت را پس زدند. ما برای ارزش‌های آمریکایی و درخواست برای رعایت حقوق بشر متاسف نیستیم.» پنس پس از بازگشت به آمریکا اعلام کرد که شخصا عدم برخورد و دیدار با «کیم‌یوجونگ» را انتخاب کرد. او می‌گوید: «برازنده آمریکا نبود که مواجهه‌ای با کسی داشته باشد که خواهر یک دیکتاتور بوده و در راستای تلاش‌های تبلیغی رژیم دیکتاتور گام برمی‌دارد.»

همزمان با انتشار این خبر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد یک مطالعه جدید فاش کرد که واحد جاسوسی سایبری کره‌شمالی درحال روی آوردن به عملیات‌های پیچیده‌تر و استفاده از مهارت‌هایش برای گسترش عملیات‌ها و جاسوسی در حوزه‌های هوافضا و صنایع دفاعی است. شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی موسوم به FireEye که اقدام به رصد و رهگیری جاسوسان سایبری در سراسر جهان می‌کند یک گروه در کره‌شمالی را با نام گروه «APT ۳۷» شناسایی کرده و گفته این گروه به‌دنبال استفاده از بدافزارها برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری است. این گزارش خاطرنشان کرد: این گروه از سال ۲۰۱۲ تاکنون فعال بوده اما درحال‌حاضر به یک سطح پیشرفته از تهدید مداوم رسیده است.

طبق این گزارش عملیات‌های سایبری این گروه اکنون درحال هدف قرار دادن ژاپن، ویتنام و خاورمیانه بوده و یکی از اهداف آن سرقت اسرار مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه‌های شیمیایی، الکترونیک، تولید، هوافضا، خودرویی و بهداشت و درمان است. پیشتر در سال ۲۰۱۵ کره‌جنوبی اعلام کرده بود که کره‌شمالی اقدام به افزایش چشمگیر نیروهای «ارتش سایبری» خود کرده و تعداد اعضای این ارتش را به بیش از ۶هزار نفر رسانده که حاکی از یک افزایش دوبرابری است.