قمار هسته‌ای در شبه‌جزیره

 به گزارش ایندیپندنت، او افزود: «بزرگ‌ترین تهدید علیه آمریکا و جهان تهدیدی است که از سوی رژیم سرکش کره‌شمالی اعمال می‌شود.» این مشاور کاخ سفید ادامه داد: «کیم جونگ اون، دیکتاتور کره‌شمالی برای ارتقای ظرفیت هسته‌ای کشورش علیه آمریکا تلاش می‌کند. هر زمان که وی موشکی پرتاب کرده یا آزمایش هسته‌ای انجام می‌دهد، بهتر می‌شود.» مک‌مستر اضافه کرد: «من فکر می‌کنم هر روز این تهدید درحال افزایش است. این به آن معناست که ما در یک رقابت به سر می‌بریم. در واقع ما در رقابتی برای حل این مشکل قرار داریم.» این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره آخرین آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده است که شبه‌جزیره کره را خلع‌سلاح هسته‌ای کند.»

مک مستر گفت: «چین می‌تواند تحریم‌های سختگیرانه‌تر اقتصادی علیه کره‌شمالی اعمال کند. راه‌هایی برای مقابله با این مشکل به جای جنگ مسلحانه وجود دارد اما این یک مسابقه است زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. زمان زیادی باقی نمانده است.» او اضافه کرد: «ما از چین خواسته‌ایم که برای هیچ‌کس امتیازی قائل نشود و در راستای منافعش عمل کند. ما شدیدا معتقدیم که اقدام بیشتر پکن در بحران کره‌شمالی یک منفعت ضروری برای این کشور است. در همین راستا چین باید واردات نفت به کره‌شمالی را قطع کند. شما نمی‌توانید بدون داشتن سود موشک پرتاب کنید.» مک‌مستر افزود: «کیم جونگ اون تمایلی برای عقب‌نشینی از برنامه موشکی‌اش ندارد مگر اینکه اقدامات بیشتری برای اعمال تحریم‌های شدیدتر انجام گیرد و این تحریم‌ها به‌طور کامل اجرا شود.» وی اضافه کرد که این احساس در کاخ سفید وجود دارد که تحریم صددرصدی نفتی علیه کره‌شمالی در این شرایط مناسب است.

«تائه هون لی» و «جو استرلینگ»، گزارشگران سی‌ان‌ان در دوم دسامبر ۲۰۱۷ به نقل از وزیر خارجه کره‌شمالی نوشتند که «آمریکا برای شروع جنگ هسته‌ای لَه‌لَه می‌زند.» سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی هم اعلام کرد که ترامپ «قمار بی‌نهایت خطرناکی را در شبه‌جزیره» شروع کرده است. این سخنگو در بیانیه‌ای ترامپ را «شیطان هسته‌ای» و «برهم‌زَننده صلح جهانی» نامید. این بیانیه در واکنش به مانور مشترک آمریکا- کره جنوبی صادر شد که از امروز دوشنبه (۱۳ آذرماه ۹۶) شروع می‌شود. حدود ۱۲ هزار نیروی آمریکایی و ۲۳۰ هواپیما در این مانور مشارکت خواهند کرد. «لی- استرلینگ» می‌نویسند در سال ۲۰۰۸ کره‌شمالی از فهرست حامیان مالی تروریسم خارج شد اما در دولت ترامپ بار دیگر نام این کشور در این فهرست قرار گرفت.  «روبن گالگو» (نماینده دموکرات منطقه هفتم آریزونا در کنگره آمریکا) و «تد لیو» (نماینده دموکرات منطقه سی و سوم کالیفرنیا در کنگره)، هم در یکم دسامبر ۲۰۱۷ در سی‌ان‌ان نوشتند کلمات و سخنان آتشین ترامپ احتمال وقوع جنگی خونین در شبه‌جزیره را افزایش داده و همزمان کار چندانی برای کاهش سرعت پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور انجام نمی‌دهد.

آنها معتقدند ترامپ باید به‌خاطر متحدانمان در منطقه و به‌خاطر نیروهایمان رویکرد هوشمندانه‌تری اتخاذ کند. این دو سناتور دموکرات می‌گویند در ماه اکتبر از وزارت دفاع خواستند تا برآوردی از هزینه‌های انسانی و نظامی در صورت وقوع جنگ را اعلام کند. پاسخ آنها وحشت‌آور بود. با توجه به اینکه جمعیت ۲۵میلیونی کره جنوبی فقط ۳۵ مایل با کره‌شمالی فاصله دارد، عواقب این جنگ برای سئول ویرانگر خواهد بود. این دو نفر می‌نویسند در گزارش کنگره آمده است که در روزهای اول جنگ ۳۰۰ هزار نفر می‌میرند البته اگر کره‌شمالی از تسلیحات متعارف استفاده کند.نباید استفاده کره‌شمالی از سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای را نادیده گرفت. گزارش دیگر می‌گوید اگر جنگ رخ دهد انفجار هسته‌ای در سئول و توکیو باعث می‌شود بیش از ۱/ ۲ میلیون تن کشته و ۷/ ۷ میلیون تن دیگر مجروح شوند.