هیلاری کلینتون لحظه تاریخی را از جمهوری‌خواهان ربود. به همین دلیل هم محافظه‌کاران در هفته گذشته محو تماشای مراسم مجلل رقیبان خود در فیلادلفیا شده بودند. در کنوانسیون ۴ روزه فیلادلفیا، دموکرات‌‌ها همان شعارهایی را سر دادند که در گذشته متعلق به جمهوری‌خواهان بود. تاکید بر نقش جهانی آمریکا و مباحث امنیت ملی حکایت از همین شیفت جدید تبلیغاتی در اردوگاه هیلاری کلینتون داشت. نوح روتهام، یکی از محافظه‌کاران آمریکایی در توییتی نوشت: پس از عصر بوش دیگر کسی در کنوانسیون جمهوری‌خواهان شعار «آمریکا، آمریکا» سر نداد و حالا صدای این شعار از کنوانسیون دموکرات‌ها شنیده می‌شود. تاکید دموکرات‌ها روی شعارهای نظامی‌گری و میهن‌پرستانه در کنوانسیون حزبی موجب شد تا آنها از جمهوری‌خواهان هم پیشی بگیرند.

گروه جهان: بیش از ۴ روز کنوانسیون دموکرات‌ها، لحظه‌ تاریخی را از جمهوری‌خواهان ربود. به گزارش سی‌ان‌ان محافظه‌کاران در هفته گذشته محو تماشای مراسم مجلل رقیبان خود در فیلادلفیا شده بودند. همین امر ممکن است احساس برخی از آنها را نسبت به روز انتخابات متزلزل کند. یکی از استراتژیست‌های جمهوری‌خواه در توییتر خود نوشت: جمهوری‌خواهان کجا رفته‌اند؟ آیا باید در آشپزخانه بنشینیم و با صدای بلند زار بزنیم تا ببینیم چه پیام‌هایی از کنوانسیون دموکرات‌ها بیرون می‌آید؟ در آخرین روز افراد هیات نمایندگی دموکرات‌ها در سالن فریاد می‌زدند «آمریکا، آمریکا» و رهبران نظامی نیز قدرت آمریکا را جشن گرفته بودند و سخنرانان یکی پس از دیگری پشت تریبون می‌آمدند و با محکوم کردن شعارهای جمهوری‌خواهان از خدمات عمومی، فداکاری‌ها، رهبری ایالات‌متحده و بالاتر از همه استثنایی بودن آمریکا سخن می‌گفتند. هیلاری کلینتون در روزی که نطق پذیرش نامزدی‌اش را خواند اینچنین گفت: ما قوی‌ترین ارتش دنیا را داریم، بهترین کارآفرینان و از همه بیشتر این ارزش‌ها را ارج نهاده‌ایم: آزادی و برابری، عدالت و فرصت. او افزود: ما باید به خود ببالیم که این کلمات با ما عجین شده‌اند، وقتی مردم این کلمات را می‌شنوند به یاد آمریکا می افتند. در سراسر کنوانسیون، سخنرانان دموکرات خوش‌بینانه سخنرانی کردند و به حضور قدرتمند ایالات‌متحده در عرصه جهانی نگاهی امیدوارانه داشتند. این نگاه درست نقطه مقابل دیدگاه‌های جمهوری‌خواهان بود.

در کنوانسیون جمهوی‌خواهان برخی از محافظه‌کاران نسبت به سخنرانی دونالد ترامپ اعتراض کردند، به ویژه کسانی که از سیاست‌ خارجی و مباحث امنیت ملی وی انتقاد داشتند. بیشتر این افراد از نگاه ترامپ به روسیه، ناتو، حوزه آسیا و تسلیحات اتمی گله و شکایت داشتند. اریک اریکسون، یک محافظه‌کار آمریکایی نوشت: «کنوانسیون دموکرات‌ها در این سال کنوانسیون میهن‌پرست‌ها بود.» او می‌گوید: دموکرات‌ها برای شما بودند. برای آزادی. کنوانسیون جمهوری‌خواهان سراسر یأس و ناامیدی بود. در این میان از سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده نباید غافل شد که بارها و بارها مورد تمجید و ستایش قرار گرفت، این در شرایطی است که برخی جمهوری‌خواهان هم همپای ستایشگران، از سخنان امیدوارانه و خوش‌بینانه اوباما تمجید کردند. «جان پودهورتز» نویسنده سخنان رونالد ریگان در توییتی نوشت: «سخنان باراک اوباما به اندازه سخنان رونالد ریگان جذاب بود.» کارولینا مک‌کین، نوه دختری جان مک‌کین، سناتور آریزونا گفته است که به‌رغم جمهوری‌خواه بودنش حتما به هیلاری کلینتون رای خواهد داد. او در توییتی نوشت: از آنچه در کنوانسیون گذشت و آنچه هیلاری کلینتون گفت لذت بردم و حالا قصد دارم به وی رای بدهم. این در حالی است که طرفداران ترامپ و برخی مخالفان هیلاری کلینتون در میان جمهوری‌خواهان انتقادهای اساسی نسبت به مباحث امنیت ملی وی دارند. حادثه بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، توافق اتمی آمریکا با ایران و ارتباطاتی که هیلاری کلینتون با چین دارد جزو مباحث اصلی است که موجب می‌شود جمهوری‌خواهان از حمله به وی غافل نشوند. در این راستا بلافاصله پس از سخنرانی هیلاری کلینتون در روز پنج‌شنبه، بسیاری از جمهوری‌خواهان از اینکه او در باب افراطی‌گری و تروریسم صحبت نکرد به وی خرده گرفتند. ترامپ و طرفداران او همواره از هیلاری کلینتون خرده می‌گیرند که چرا دموکرات‌ها در سخنرانی‌هایشان، اسمی از «اسلام افراطی» نمی‌آورند.

ترامپ در یک توییت نوشت: باز هم دموکرات‌ها از اسلام افراطی صحبت نکردند. او همچنین در این توییت با انتقاد از سخنان خوش‌بینانه دموکرات‌ها نوشت: چرا آنها درخصوص تروریسم هیچ صحبتی نداشتند و حتی در روز اول هیچ اسمی از «داعش» بر زبان نیاوردند. این در حالی است که سخنان روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه عمدتا بر تروریسم و داعش متمرکز بود. کلینتون در سخنرانی خود تاکید بیشتری بر نقش جهانی آمریکا داشت و عمدتا هم این نگاه بر مباحث امنیت ملی استوار بود. این نگاه در ذهن باراک اوباما هم جاری است. او حتی بارها به دلیل استفاده از پهپادهای جنگی مورد انتقاد قرار گرفته است.

تاکید دموکرات‌ها بر شعارهای نظامی‌گری و میهن‌پرستانه موجب شد تا آنها از جمهوری‌خواهان هم پیشی بگیرند. آنها بارها به قدرت نظامی آمریکا اشاره کردند و گفتند که برای نبرد با داعش درنگ نخواهند کرد. نوح روتهام، یکی از محافظه‌کاران آمریکایی در توییتی نوشت: پس از عصر بوش دیگر کسی در کنوانسیون جمهوری‌خواهان شعار «آمریکا، آمریکا» سر نداد و حالا صدای این شعار از کنوانسیون دموکرات‌ها شنیده می‌شود.