گروه خودرو - پس از برگزاری همایش بین‌المللی خودرو در تهران امیدهای زیادی به همکاری دوباره دو شرکت مطرح خودروساز فرانسوی در ایران به‌وجود آمد. در این بین به نظر می‌رسید، شرکت پژو به دلیل مشکلات مالی که در نتیجه خروج از ایران پیدا کرد تمایل بیشتری به همکاری مجدد با صنعت خودروی ایران داشته باشد.
این شرکت که به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۱، یک سال پیش از اعمال تحریم‌ها ۴۵۷ هزار دستگاه خودرو به ایران فروخت. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال ۲۰۱۲ ارسال محموله‌های خود به ایران را متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران ۶۸ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵ هزار دستگاه خودرو رسید. در این زمینه یکی از مقامات پژو چندی پیش اذعان کرده بود که درآمد این شرکت به علت تحریم‌های ایران ماهانه ۱۰ میلیون یورو کاهش یافته است؛ بنابراین آماری که بسیاری از رسانه‌های خارجی و داخلی به آن استناد می‌کنند به نظر می‌رسد که پژو بیش از سایر خودروسازان از توافق هسته‌ای ایران و غرب خشنود شده حال آنکه روز گذشته دو خبرگزاری فارس و ایسنا از سردرگمی پژو در همکاری مجدد با ایران سخن گفتند.
خبرگزاری فارس در گفت‌و‌گو با یک مقام آگاه به تشریح جزئیات جلسه وزیر صنعت با نمایندگان پژو و رنو درحاشیه همایش بین‌المللی پرداخته و از قول این منبع آگاه عنوان کرده که این دو شرکت اذعان داشته‌اند که تا لغو رسمی تحریم‌ها برنامه خاصی در ایران ندارند و «ایسنا» نیز طی گزارشی به نقل از برخی از کارشناسان تصریح کرده که دو شرکت فرانسوی شرایط بازگشت به ایران را ندارند.
این گزارشات در حالی دیروز بر خروجی این دو خبرگزاری قرار گرفت که دو شرکت خودروساز فرانسوی به فاصله کمی پس از توافقات هسته‌ای، در گفت‌و‌گو با برخی از رسانه‌های مطرح جهانی از این اتفاق اظهار خشنودی کردند و بر بازگشت دوباره به ایران تاکید داشتند. در این مورد بلومبرگ چندی پیش در گفت‌و‌گو با ژان باتیس توماس، سخنگوی پژو اعلام کرد که وی اظهار امیدواری کرده بار دیگر این شرکت در بازار خودروی ایران حضور یابد.