گروه خودرو- در حدود یک ماهی که از مطرح شدن بحث ادغام خودروسازان کشور توسط مهرداد بذرپاش، مدیرعامل پارس‌خودرو می‌گذرد، هنوز به طور جدی و محسوس شاهد واکنش مدیران صنعتی کشور در این زمینه نبوده‌ایم.
تیر ادغام که بیشتر، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا را به عنوان هدف، نشانه رفته است مدت کوتاهی است که پرتاب شده و ظاهرا تا به هدف نخوردن نیز خیال توقف ندارد چرا که با وجود تمام بی‌توجهی‌ها و نظرات نسبتا مخالف که تاکنون در قبال آن مطرح شده است. بذرپاش کماکان بر اجرایی شدن ایده خود اصرار دارد. به طوری که وی به تازگی اعلام کرده است تنها راه نجات صنعت خودروی کشور با توجه به شرایط رقابت در جهان و همچنین ابهامی که در زمینه تعرفه‌ها وجود دارد، ادغام است و بس.

وی در گفت‌وگو با ایسنا حتی از ارائه 8 نمونه از ادغام جهانی خودروسازها که تجربه آن در جهان بوده و انجام شده است خبر داده و افزوده است: تنها کار باقیمانده در زمینه ادغام این است که یکی از این مدل‌ها را ترازیابی و اجرا کنیم به طوری که کمترین مخاطره و حداقل مقاومت را برای صنعت خودروی کشور داشته باشد.
صحبت‌های جدید مدیرعامل پارس‌خودرو در حالی مطرح می‌شود که تاکنون تنها کارشناسان صنعت خودرو به ارائه نقطه‌نظرات موافق و مخالف خود در زمینه طرح ادغام پرداخته و واکنش نشان داده‌اند و مدیران صنعتی کشور به خصوص مدیران مرتبط با صنعت خودرو، کماکان سیاستی محافظه‌کارانه در قبال ایده بذرپاش اتخاذ کرده و از ارائه هرگونه نظر و واکنشی خودداری می‌کنند.حتی احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل سایپا که مجموعه مرجع و بالادست پارس‌خودرو محسوب می‌شود نیز تاکنون نسبت به این ایده جسورانه بذرپاش واکنشی جدی و شفاف، نشان نداده است که در نوع خود جالب و البته کمی عجیب است.تمامی این بی‌توجهی‌ها و نظرات مخالفی که مانع جدی گرفته شدن طرح ادغام و اجرای آن تاکنون شده است مربوط به نیمه خالی لیوان است.ولی ظاهرا لیوان بذرپاش نیمه پری هم دارد که با توجه به تغییرات اخیر در وزارت صنایع و معادن کمی وی را امیدوار به جدی گرفتن طرح خود توسط این وزارتخانه کرده است.به طوری که وی در واکنش به تغییر و تحولات در وزارت صنایع و معادن تاکید کرده است که با به وجود آمدن این تغییرات مسیر برای ادغام شرکت‌های خودروساز هموارتر شده است. البته عدم تعامل و رابطه مثبت و سازنده میان علیرضا طهماسبی وزیر سابق وزارت صنایع و معادن و علی‌اکبر محرابیان رییس ستاد تبصره (۱۳) و سرپرست فعلی این وزارتخانه بر کسی پوشیده نیست. مساله‌ای که طهماسبی نیز از آن به عنوان یکی از دلایل استعفاء خود یاد کرده بود.
بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گرفت که با نشستن محرابیان بر صندلی وزارت صنایع و معادن اجرای ایده مدیرعامل جوان پارس خودرو شکل جدی‌تری به خود بگیرد.
چرا که نقطه نظرات و تعاملات مشترکی در صحبت‌های آنان دیده می‌شود که نشانگر حمایت طرفین از یکدیگر است.