گروه خودرو- شرکت ایران‌خودرو قصد دارد پس از ۷سال از طراحی نخستین مدل سمند، نسل دوم این خودرو را با طراحی کاملا جدید و با تغییراتی در پلات‌فرم وارد بازار کند. این خودرو که سمند P۲ نام دارد از لحاظ طراحی شبیه خودروهای شرکت آئودی است. هر چند طراحان مرکز تحقیقات ایران‌خودرو عقیده دارند که روح طراحی سمند در این خودرو حفظ شده است. همچنین مدل جدید آینده سمند مجهز به کلاچ الکترونیکی خواهد بود که از مدل‌های بی.ام.و اقتباس شده است. در این سیستم پدال کلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن کلاچ، تعویض دنده را انجام می‌دهد. این خودرو در ترافیک‌های روان تهران کارآیی دارد. در این خودرو تمامی اجزا مانند شکل بدنه، طراحی داخلی، قوای محرکه و سیستم تعلیق تغییر خواهد کرد. بدنه این خودرو با الهام‌گیری از خودروهای شرکت مزدا، فولکس و آئودی طراحی شده است. در این مدل جدید، کیسه هوا و سیستم‌های صوتی و تصویری مدرن به همراه طراحی جدید کنسول و تزئینات داخلی ارائه می‌شود.

منوچهر منطقی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز روز سه‌شنبه در حاشیه همایش افتتاحیه کارت هوشمند خودرو در مورد زمان عرضه این خودرو در جمع خبرنگاران گفت: طراحی سمند P۲ که هم‌تراز خودروهای لوکس موجود در بازار است به پایان رسیده و سال ۸۶ به بازار عرضه می‌شود. وی عرضه این خودرو را مطابق قول خود به مردم مبنی بر ورود سالانه یک محصول جدید عنوان کرد و اظهار داشت: که سمند P۲ از نظر شکل ظاهری با سمندهای معمولی تفاوت‌های زیادی دارد.منطقی افزود: سمند P۲ بیشتر با اهداف صادراتی طراحی شده است و البته پاسخگوی نیازهای مشتریان داخلی نیز خواهد بود. منطقی در خصوص مجهز شدن برخی محصولات ایران‌خودرو به کیسه‌هوا توضیح داد: ایران‌خودرو در حال حاضر قابلیت قرار دادن کیسه‌هوا بر روی تمامی محصولات خود را داراست.

وی افزود: قرار دادن کیسه‌هوا تفاوت قیمتی را در پی خواهد داشت و اگر بر اساس مقررات و ایمنی و استاندارد، تجهیز خودروها به این آپشن‌ اجباری شود طی یک فاصله زمانی که برای انجام تدارکات مورد نیاز است آن را بر روی تمامی خودروها نصب خواهیم کرد.

منطقی تصریح کرد: در حال حاضر اگر مشتریان سمند، پارس و ۴۰۵درخواست کیسه‌هوا به عنوان یک آپشن را داشته باشند عرضه می‌شود.

مدیر عامل ایران‌خودرو همچنین در خصوص بدهی‌های خودروسازان به صنعت قطعه‌سازی و اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار داشت: معمولا قطعه‌سازان پس از فروش قطعه بلافاصله پول دریافت نمی‌کنند و این در تمامی نظام‌های خودروسازی وجود دارد.

وی در خصوص تسهیلاتی که قرار بود به قطعه‌سازان پرداخت شود نیز یادآور شد: این تسهیلات هنوز پرداخت نشده اما مراحل نهایی کار را می‌گذراند.