معرفی ۷۰‌هزار مالک خودروی فرسوده به بانک

از ابتدای مرحله جدید طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده در سال‌جاری تاکنون ۷۰‌هزار نفرمتقاضی خودروهای نو توسط ایران خودرو به بانک عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش امور رسانه‌ای ایران‌خودرو، محسن پورسعیدی مدیر فروش ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: فرآیند تولید وتحویل خودرو‌های دو گانه سوز در ایران خودرو شتاب گرفته است و تولید این خودرو‌ها به روزانه ۶۵۰ دستگاه رسید. وی افزود: تا کنون ۲۰‌هزار دستگاه خودروی دو گانه‌سوز در این شرکت تولید شده است که از این تعداد پنج‌هزار دستگاه آن در قالب طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده به متقاضیان واگذار شده است. این مقام مسوول تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده با وزارت کشور در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، ایران خودرو باید تا پایان سال‌جاری ۱۳۷‌هزار دستگاه خودرو فرسوده را جمع‌آوری و خودرو نو تحویل دهد.

وی در باره محصولات جایگزین گفت: این خودروها شامل سمند، روآ، پژو ۴۰۵ و وانت پیکان به صورت دو گانه سوزبا مخزن و بدون مخزن خواهد بود. پورسعیدی اظهار داشت: متقاضیان شهرهایی که جایگاه تزریق سوخت گاز طبیعی را ندارند، می‌توانند خودروی بنزین‌سوز دریافت کنند. مدیر فروش ایران خودرو درباره تسریع در تحویل خودروهای جایگزین گفت: براساس قرعه کشی به عمل آمده ۱۹ اولویت برای تعویض خودروهای فرسوده تا پایان امسال تعریف شده است که دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند برای تعویض خودروهایشان به یکی از نمایندگی‌های منتخب ایران خودرو مراجعه کنند. وی تصریح کرد: تاکنون ۸ اولویت که شامل خودروهای تاکسی با در خواست جایگزینی سمند، خودروهای اسقاط شده فازهای قبلی که هنوز موفق به دریافت خودروی جایگزین نشده‌اند، خودروهای مدل ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۱ و تمامی خودروهای ۶ و ۸ سیلندر بدون محدودیت سال ساخت مشمول در این طرح اعلام شده است. عضو کمیسیون انرژی:

تبصره ۱۳، بستر توسعه اجتماعی است

تسهیل در حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و گاز سوز نمودن خودروها از جمله تکالیفی است که در تبصره ۱۳ لحاظ شده که می‌تواند باعث رفاه و بستری برای توسعه اجتماعی باشد.

به گزارش سایت تبصره ۱۳، سیدمحسن یحیوی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این تبصره در حال حاضر با سرعت قابل قبولی در حال کار است و می‌توان امیدوار به ادامه آن بود. یحیوی اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل ریلی و غیر ریلی و کاهش مصرف انرژی که از اهداف این تبصره است، به خوبی در حال پیگیری است و در نتیجه می‌تواند به مردم و توسعه اجتماعی کمک نماید و در صورت تکرار این برنامه در سال‌‌های بعد و با همین سرعت مورد قبول می‌توانیم امیدوار باشیم که بخشی از معضل مصرف زیاد سوخت و انرژی برطرف شود. عضو کمیسیون انرژی، ضمن اعلام موافقت با تبدیل شدن تبصره ۱۳ به یک قانون ۵ ساله اعلام کرد: ما تمام تلاش و هدفمان کمک به رفاه اجتماعی است و اینکه تسهیلاتی آماده کنیم که مردم درآسایش باشند.

تولید نیو پراید از اواخر امسال آغاز می‌شود

حسن عموزاده از تولید مدل جدید پراید و نیوپراید، تا پایان سال‌جاری خبر داد.

مدیر فروش سایپا در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر»، از تولید نیو پراید تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: فروش این خودروی جدید از سال آینده آغاز خواهد شد. حسن عموزاده افزود: با تولید پراید جدید به تدریج تیراژ تولید پراید معمولی کاهش یافته و بر میزان تولید پراید جدید افزوده خواهد شد. وی درخصوص قیمت پراید جدید تصریح کرد: پراید جدید از نظر قیمتی با مدل قبلی خود تفاوت قیمت نخواهد داشت، اما از نظر شکل ظاهری و تزئینات داخلی تغییر یافته است. مدیر فروش سایپا خاطرنشان کرد: موتور پراید جدید همانند موتور مدل قبلی این خودرو است و هیچ گونه تغییری نیافته است. وی پیش از این از تولید ال-۹۰، نیو پراید، زانتیا مدل LISE FASE و سیتروئن C۵ در گروه خودروسازی سایپا خبر داده بود.

پاکستان برای تولید سمند فرمان راست اعلام آمادگی کرد

وزیر صنایع و تجارت دولت فدرال ایالت پنجاب پاکستان خواستار سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو در تولید سمند فرمان راست در این ایالت شد.

«محمد اجمل چیما» وزیرصنایع و تجارت ایالت پنجاب و هیات همراه روز پنج‌شنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ایران خودرو گفت: دولت فدرال پنچاب پاکستان در جست‌وجوی شرکای خارجی برای تولید خودرو در این ایالت است. وی اظهار داشت: دولت فدرال ایالت پنجاب درتلاش است تا با همکاری ایران خودرو خط تولید سمند فرمان راست را در این ایالت راه‌اندازی کند. چیما ادامه داد: پاکستان نیاز روز افزونی به انواع خودرو دارد و ناگزیر است به جای واردات با همکاری کشورهایی مانند ایران که تجربه موفقی درصنعت خودروسازی دارند خطوط تولید خودرو ایجاد کند.

چیما افزود: ایران خودرو با تولیدسمند نشان داد که قابلیت روزافزونی برای همکاری با پاکستان دارد و ما با این هدف از ایران خودرو بازدید کردیم تا بتوانیم زمینه ایجاد خط تولید سمند فرمان راست را در ایالت پنجاب فراهم کنیم. وی در عین حال گفت: ایالت پنجاب پاکستان آمادگی دارد تسهیلات و امکانات مورد نیاز برای تولید سمند فرمان راست را در اختیار ایران خودرو بگذارد. وزیر صنایع و تجارت ایالت پنجاب پاکستان تاکید کرد: قرار گرفتن ایران در همسایگی پاکستان مزیت بسیار مهمی برای تمایل این کشور برای همکاری مشترک با ایران خودرو است. در سال‌جاری ۵هیات اقتصادی و تجاری پاکستان از ایران خودرو بازدید کردند.

جمع‌آوری بیش از ۱۷‌هزار ماتیز

دوو جنرال موتورز به‌واسطه مشکلات فنی بیش از ۱۷‌هزار از اتومبیل‌های ماتیز خودرااز بازارهای کره جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش موج، شرکت دوو جنرال موتورز، سومین شرکت بزرگ اتومبیل‌سازی کره جنوبی، تصمیم دارد ۱۷‌هزار و ۹۶۲ اتومبیل ماتیز خود را به واسطه وجود مشکل در سیستم انتقال نیروی آن‌ها، از بازارهای کره جمع‌آوری کند. این اتومبیل‌ها در فاصله ماه‌های اکتبر سال ۲۰۰۵ تا مارس سال ۲۰۰۶ تولید شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر حمل‌ونقل کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: مبدل نیرو در سیستم انتقال نیروی خودروهای ماتیز به طور مناسب مونتاژ نشده است.