گروه خودرو- تا پایان سال‌جاری دو شرکت بزرگ خودروساز کشور که از قضا رقیب همدیگر نیز هستند، قرار است یک خودروی مشترک را به تولید برسانند. این اتفاق نادر در حالی به وقوع می‌پیوندد که سایپا و ایران‌خودرو تحت مدیریت دولتی و تنها در قالب یک همکاری مشترک به منظور کاهش هزینه‌ها، دست به این اقدام زده‌اند. در واقع شرکت رنو دو خط تولید را در ایران به فاصله ۵کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

در هر صورت این دو شرکت بزرگ «تندر» را تا پایان سال‌جاری (بنا به گفته مسوولان) وارد بازار می‌کنند. تندر سایپا در خط تولید رباتیک شرکت پارس‌خودرو و «تندر» ایران‌خودرو در خط تولیدی نیمه‌رباتیک مونتاژ خواهد شد.این تفاوت خط تولید به گفته کارشناسان بر کیفیت نهایی خودروی تولیدی تاثیری ندارد، اما شمارگان تولید در خط رباتیک بیشتر از نیمه‌ رباتیک است.

تندر سایپا و ایران‌خودرو با نشان رنو روانه بازار خواهد شد، اما اینکه آیا مشخص می‌شود کدام یک در سایپا و کدام‌یک در ایران‌خودرو به تولید رسیده است، هنوز مورد بحث مسوولان مربوطه است.به گفته یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، قرار است ایران‌خودرو و سایپا خودرو تندر را تولید کنند و به یک سازمان یا نهادی خودرو‌های تولیدی را ارائه کنند تا این نهاد یا سازمان خودرو‌ها را توزیع کند و البته خدمات پس از فروش را نیز ارائه دهد. به این شکل که خریدار تندر متوجه نمی‌شود که خودرو در چه شرکتی به تولید رسیده است!بحث چگونگی ارائه خدمات پس از فروش به این خودرو از همان روز‌های ابتدایی قرارداد مربوط به آن مورد سوال بسیاری بود که تاکنون راهی برای این موضوع انتخاب نشده است.در ابتدا قرار بود که هر خودروی تولیدی با نشان شرکت تولیدکننده تندر وارد بازار شود که ظاهرا با این موضوع موافقت نشده و بحث تشکیل نهاد‌ی مستقل برای پخش و ارائه خدمات پس از فروش به میان آمده است و شنیده‌ها حاکی از آن است،که رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز بر این قضیه تاکید داشته است.به نظر می‌رسد همان‌گونه که تولید این خودرو در دو شرکت رقیب امکان‌پذیر شده، ابتکار دیگری نیاز است تا خدمات پس از فروش به این خودرو نیز ممکن شود.