گروه خودرو-طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز مانند دیگرطرح‌های نوسازی در کشور با مشکل مواجه شده است. پس از طرح نوسازی خودروهای سواری فرسوده که تاکنون با موفقیت زیادی همراه نبوده. مسوولان به فکر خروج کامیون‌های فرسوده بالای ۴۰ سال افتاده اند در حال حاضر حدود ۴هزار کامیون فرسوده بالای چهل سال در کشور وجود دارد که از این تعداد قرار بود تا پایان سال‌جاری ۲هزار دستگاه از رده خارج و مالکان آنها کامیون‌های نو تحویل بگیرند. با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تاکنون تنها یکصد دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج شده و مالکان نیز خودروهای وارداتی «مان» را دریافت کرده‌اند. استفاده از کامیون‌های وارداتی به دلیل اینکه از کامیون‌های تولیدی در کشور ارزان‌تر بوده و از کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری برخوردارند صورت گرفته است.

استفاده از کامیون‌های وارداتی در حالی انجام می شود که صنعت کامیون‌سازی در کشور با کاهش تولید و فروش مواجه و استفاده از کامیون‌های وارداتی به ضرر تولیدکنندگان داخلی شده است.

براساس تبصره ۱۳ و طی دوره‌ای ۵ ساله قرار بود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور نوسازی شود که این طرح تاکنون موفق نبوده است. از طرفی هم حجت بهزاد، مدیر طرح جایگزین کامیون‌های فرسوده سایپا دیزل، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این طرح گفته است: طرح خروج کامیون‌های فرسوده در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده کشور نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه افزوده است: حتی با توجه به پیگیری ریاست جمهوری هیچ بندی در لایحه بودجه امسال برای خروج کامیون‌های فرسوده در نظر گرفته نشده و ما در حال رایزنی با کمیسیون‌های مختلف مجلس برای قرار دادن موضوع خروج کامیون‌های فرسوده در بودجه هستیم.

دولت در حالی خروج کامیون‌های فرسوده را در بودجه سال ۸۶ در نظر نگرفته که با در نظر گرفتن بودجه کافی برای طرح مزبور این مبلغ به سرعت از محل کاهش مصرف گازوئیل جبران خواهد شد اما با روند فعلی همچنان میزان بالای مصرف سوخت در کامیون‌های فرسوده ادامه خواهد داشت. هر دستگاه کامیون فرسوده سالانه به طور میانگین ۳۰هزار لیتر مازاد مصرف سوخت داشته و سالانه حدود ۱۵هزار دلار بیش از کامیون نو سوخت مصرف می‌کند که تنها با خروج ۱۰هزار دستگاه کامیون فرسوده سالانه ۱۵۰میلیون دلار صرفه‌جویی حاصل می‌شود.