گروه خودرو- تازه‌ترین ارزیابی سطح کیفی خودروهای داخلی در شرایطی اعلام شد که مزدا3 جدید باز هم در صدر جدول قرار گرفت و پراید نیز در انتها باقی ماند.در این رده بندی که به بهمن ماه مربوط می‌شود، 22 خودرو تحت ارزیابی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و بر حسب میزان نمره منفی، در دو دسته «خیلی خوب» و «خوب» دسته‌بندی شده اند.

این در شرایطی است که خودروهای «خیلی خوب» بین صفر تا ۱۲۰ نمره منفی به دست آورده و «خوب»ها نیز بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ امتیاز منفی کسب کرده‌اند.از نکات بارز این رده بندی، می‌توان به ارتقای تندر ایران خودرو و بالاتر قرار گرفتن MVM چینی از پژو ۴۰۵ و پارس اشاره کرد.
ژاپنی‌ها در صدر
در رده‌بندی بهمن ماه، ژاپنی‌های مونتاژی صدر جدول را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، مزدا۳ جدید با کسب نمره منفی ۴/۱۶، باکیفیت‌ترین خودرو کشور لقب گرفته است. این خودرو فقط در معیار رنگ امتیاز منفی به خود می‌بیند. پس از مزدا۳، به مونتاژی پارس خودرو در رده دوم می‌رسیم. ماکسیما که ۴/۱۸ امتیاز منفی دارد، در معیارهای تزئینات، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. سوزوکی گرندویتارا هم که در بدنه و رنگ نمره منفی دارد، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است. پس از این سه ژاپنی، یک کره‌ای به نام هیوندای آوانته را در جایگاه چهارم می‌بینیم. این خودرو که در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود، به جز سیستم موتور، تجهیزات الکتریکی، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی کسب کرده است.
اختلاف کیفی تندر
جایگاه پنجم جدول در شرایطی به تندر-۹۰ ایران خودرو رسیده که این محصول کیفیت بهتری را در مقایسه با همتای پارس خودرویی خود بدست آورده و دو رده بالاتر قرار دارد. نکته مهم دیگر اینجاست که همچنان اختلاف کیفیت بین این دو به چشم می‌آید و نمرات منفی آنها در معیارهای مختلف متفاوت از یکدیگر است. از تندر که بگذریم، مگان هموطن این خودرو در جایگاه ششم جدول نشسته است. این خودرو در چهار معیار نمره منفی به خود می‌بیند. همچنین پژو ۲۰۶ هاچ بک نیز که پس از تندر پارس خودرو در رده هشتم جای گرفته، در تمام معیارها نمره منفی دارد. بیشترین امتیاز منفی این خودرو به تزئینات مربوط می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق دار هم که رده بعدی را به خود اختصاص داده، به جز سیستم تعلیق، تجهیزات الکتریکی، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در دیگر معیارها نمره منفی کسب کرده است. پس از این فرانسوی‌ها، به دو کره‌ای در رده‌های دهم و یازدهم جدول بر می‌خوریم. هیوندای ورنا که محصول بخش خصوصی به شمار می‌رود، به جز صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در سایر معیارها امتیاز منفی به خود می‌بیند. ریو نیز نه تنها در همه معیارها امتیاز منفی دارد، بلکه همچنان از کیفیت پایینی در سیستم موتور برخوردار است. پس از ریو، با سمند در رده دوازدهم جدول مواجه می‌شویم، خودرویی که در تمام معیارها امتیاز منفی دارد. بیشترین نمره منفی این خودرو به تزئینات مربوط می‌شود.
MVM باکیفیت‌تر از پژو
اما رده سیزدهم جدول در شرایطی به MVM مدل ۵۳۰ اختصاص یافته که این خودرو چینی کیفیت بهتری در مقایسه با پژو ۴۰۵ و پارس بدست آورده است. MVM که در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود، فقط در معیارهای سیستم موتور، ترمز و صداهای غیرعادی نمره منفی به خود نمی‌بیند و کمترین کیفیت را در سیستم تعلیق بین خودروهای تحت ارزیابی بهمن ماه دارد. پس از این خودرو، پژو پارس خراسان که فقط در نفوذ آب نمره منفی ندارد، در جایگاه چهاردهم جدول نشسته است. در رده بعدی نیز پژو ۴۰۵ تولید مرکز قرار دارد که در تمام معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. بیشترین امتیاز منفی این محصول به تزئینات مربوط می‌شود. پژو ۴۰۵ خراسان نیز که در جایگاه بعدی است، اگرچه در سیستم تعلیق، تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، نمره منفی ندارد اما کمترین کیفیت را در رنگ نصیب خود کرده است. از ۴۰۵ که بگذریم، به دو چینی در رده‌های هفدهم و هجدهم بر می‌خوریم. MVM مدل ۱۱۰ که در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود، به جز ترمز در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. لیفان نیز جدای از کسب نمره منفی در تمام معیارها، حائز کمترین کیفیت در ترمز و صداهای غیرعادی شده است. همچنین پژو روآ نیز که پشت سر لیفان قرار گرفته، ضمن کسب امتیاز منفی در معیارهای ۹گانه ، کمترین کیفیت را در سیستم موتور و تزئینات بین خودروهای تحت ارزیابی بهمن‌ماه به خود می‌بیند.
رده‌های پرایدی
اما به سراغ رده‌های انتهایی جدول که معمولا در اختیار مدل‌های پراید است، برویم. در رده‌بندی بهمن، پراید ۱۳۲ که باکیفیت‌ترین مدل پراید لقب گرفته، در تمام معیارها امتیاز منفی کسب کرده است. بیشترین نمره منفی این خودرو به بدنه آن مربوط می‌شود. پراید صبا نیز نه‌تنها در تمام معیارها منفی است، کمترین سطح کیفی را در تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب به خود می‌بیند. همچنین پراید پارس خودرو نیز که معمولا در انتهای جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی قرار می‌گیرد، این بار هم آخر شده و در همه معیارها نیز نمره منفی کسب کرده است. این محصول، کمترین کیفیت را در صداهای غیرعادی بین تمام خودروهای تحت ارزیابی بهمن‌ماه دارا است.