گروه خودرو- اگرچه آمار اعلام شده از سوی وزارت صنایع و معادن در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد ۴/۲۴ درصدی تولید خودروسازان دارد، اما... صدرنشینی پراید و پژو ۴۰۵ در آمار مذکور این سوال را به وجود می آورد که آیا صدر نشینی خودروهای مذکور با اجرای استانداردهای ۵۵ گانه (۵۱ استاندارد عملکردی و ۴ استاندارد زیست‌محیطی) از ابتدای مهر ماه ادامه خواهد یافت یا اینکه ممنوعیت تولید به دلیل عدم اخذ برخی از استانداردهای ۵۵ گانه دامن این خودروها را خواهد گرفت و به این طریق رشد تولید متوقف خواهد شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنایع و معادن در ۵ ماه نخست سال جاری خودروسازان داخلی موفق به تولید ۶۰۲ هزار و ۵۳ دستگاه انواع خودرو در کشور شدند که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل از رشد ۶/۲۱ درصدی حکایت دارد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنایع و معادن، در پنج ماه نخست سال جاری حجم تولید خودروهای سواری بالغ بر ۵۱۴ هزار و ۴۳۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴/۲۴ درصد افزایش یافته است.

بیشترین خودروهای تولید شده در گروه سواری‌ها شامل پراید نسیم و صبا بالغ بر ۱۷۴ هزار و ۱۵۷ دستگاه، پژو ۲۰۶، ۶۰ هزار و ۵۶۷ دستگاه، پراید نسیم و صبای دوگانه‌سوز ۵۹ هزارو ۵۱۴ دستگاه، انواع پژو ۴۰۵ اعم از انژکتوری و دوگانه‌سوز بالغ بر ۵۴ هزار و ۱۸۰ دستگاه، سمند بالغ بر ۴۷ هزار و ۲۱۳ دستگاه، پژوپارس به تعداد ۳۱ هزار و ۴۰۵ دستگاه، پژو روآ به تعداد ۱۸ هزار و ۶۱۸ دستگاه و تندر-۹۰ به تعداد ۱۶ هزار و ۴۳ دستگاه تولید شده است.

در سایر گروه‌های خودرو سازی نیز در پنج ماه منتهی به مرداد سال ۸۹، در گروه وانت بالغ بر ۶۶ هزار و ۸۰۱ دستگاه، در گروه کامیون به تعداد ۱۲هزارو ۵۸۷ دستگاه، در گروه دو دیفرانسیل به تعداد ۵ هزار و ۴۵۱ دستگاه، در گروه مینی بوس به تعداد یک هزار و ۵۴۱ دستگاه و در گروه اتوبوس بالغ بر ۹۳۱ دستگاه تولید داشته‌اند.