خبرگزاری فارس- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو را دارای ۴ محور اصلی عنوان کرد و گفت: تخلفات مجموعه صنعت خودروسازی به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

سیدمحمود ابطحی درمورد نتایج انجام تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چه بود و این تحقیق و تفحص چه دستاوردهایی داشت، گفت: گزارشی که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شد، حاصل هزاران صفحه گزارش از آمارها، اسناد، جداول، گزارش‌های مردمی، شکایتها، بررسی‌ها و بازرسی‌ها از صنعت خودروسازی بود.

وی ادامه داد: هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو زحمت قابل تقدیری کشید و این گزارش را در ۳۹ صفحه آماده کرد.

ابطحی افزود: مواردی در این گزارش وجود دارد که مسائل مبتلا به هر صنعتی است و وجود آنها در صنعت خودروسازی کشور نیز عادی است، این مسائل باید توسط مسوولان مربوطه کالبدشکافی شده و راه‌حل‌های مناسب برای رفع و رجوع آنها پیدا شود. وی گفت: بخش دیگری از این گزارش نشان دهنده تلاش و کوششی است که در صنعت خودرو صورت گرفته، جمعی برای رساندن صنعت به نقطه فعلی تلاش کرده‌اند که باید از آنان تشکر کرد.

ابطحی اضافه کرد:‌ بخش دیگری از گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی حاکی از نبود یک استراتژی قابل قبول و برنامه مدون و رو به جلو و هشداری است مبنی بر اینکه برای رفع موانع باید برنامه‌ریزی کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع بخش دیگر گزارش تحقیق و تفحص مجلس را مربوط به تخلفاتی دانست که در مجموعه صنعت خودروسازی صورت گرفته و بدیهی است که این تخلفات باید به قوه قضاییه ارجاع شده و این قوه گزارش را موشکافی و با متخلفان از طریق قانونی برخورد کند.

وی گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس نیز روشن کرده که قوه قضاییه باید تخلفات مندرج در گزارش‌های تحقیق و تفحص را بدون نوبت رسیدگی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

خبرنگار فارس همچنین از ابطحی پرسید، معرفی علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر پیشنهادی رییس جمهوری به مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

وی پاسخ داد: باید برنامه ارائه شده از سوی ایشان را بررسی کنیم ضمن این که عملکرد سه ماهه اخیر ایشان در تصمیم‌گیری‌های مجلس بسیار مؤثر است.

ابطحی تاکید کرد: کمیسیون صنایع برنامه های ایشان را در نشست‌های خود مورد بررسی قرار خواهد داد و با نشست‌هایی که با وزیر پیشنهادی خواهد داشت، امیدواریم بتوانیم به جمع‌بندی برسیم که در جهت پویایی و تحرک صنعت مفید باشد.