گروه خودرو- به منظور ساماندهی خودروهای دوگانه‌سوز کارگاهی و کارخانه‌ای، سامانه جامع خودروهای دوگانه‌سوز با همکاری وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور راه‌اندازی می‌شود. به گزارش شانا، مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با اعلام این خبر گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه‌سوز کارگاهی و کارخانه‌ای در ناوگان حمل‌ونقل کشور تردد می‌کنند که نظارت و راهبری امور مربوط به این نوع از خودروها نیازمند وجود سامانه‌ای جامع است.

حسین هاشمی با تاکید بر اینکه این سامانه یک بانک اطلاعاتی است که اطلاعات مربوط به تمام خودروهای دوگانه‌سوز موجود در کشور در آن ثبت می‌شود، گفت: بازرسی ادواری (سه‌سال یکبار) خودروهای دوگانه‌سوز، تبدیل کارگاهی و کارخانه‌ای و مجازبودن کارگاه و روند سوخت‌گیری خودرو و حتی میزان سوخت مصرفی خودروها از جمله مواردی است که در این سامانه ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد این سامانه ضمن ثبت دقیق اطلاعات و آمار مربوط به خودروهای دوگانه‌سوز، از تبدیل خودروها به شکل غیراستاندارد جلوگیری کرده و همچنین تمامی خودروهایی که تاکنون نیز به شکل غیراستاندارد در کارگاه های غیرمجاز تبدیل شده‌اند را شناسایی و از رده خارج می‌کند.

هاشمی تاکید کرد: این سامانه با همکاری وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور راه‌اندازی خواهد شد و با برنامه‌‌ریزی‌هایی که در وزارت نفت انجام شده است و با آغاز مراحل اجرایی، این سایت تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور افزود: کارگروه سی‌ان‌جی در ستاد مدیریت و حمل‌ونقل و سوخت کشور جلسات متعددی را با وزارت نفت و دیگر سازمان‌های مرتبط با این صنعت برگزار کرده که راه‌اندازی سامانه جامع خودروهای دوگانه‌سوز یکی از توافقات جلسات این کارگروه است.وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۹۰ درصد تاکسی‌های شهری در کشور دوگانه سوز شده‌اند، گفت: این تعداد شامل بیش از ۲۷۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی آژانس است.