این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از ۴۲۶هزار خودرو فروخت که ۵۳درصد از این خودروها را خودروهای برقی باتری‌دار و  پلاگین‌هیبریدی‌ها تشکیل می‌دهند.

با‌این‌حال، فروش کلی نسبت به سال گذشته ۲۱درصد کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویل‌های سه ماه گذشته از سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و شرکت خودروسازی  چینی، وولینگ بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از ۱۰۰هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.

حضور سریع چین در عرصه ساخت خودروهای برقی و رقابت شدید بین خودروسازان داخلی، فروش و سودآوری تولیدکنندگان خارجی از جمله جنرال موتورز را تحت‌تاثیر قرار داده است. این شرکت در نیمه اول ۲۱۰میلیون دلار ضرر برای چین در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود ۲میلیارد دلار آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ گزارش کرد.

استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین، اظهار کرده است ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینه‌هایمان، اقدامات محتاطانه‌ای برای بازگشت به سودآوری در چین انجام می‌دهیم.

بلومبرگ گزارش کرد که این نقطه‌عطف تا حد زیادی با بازار گسترده‌تر چین مطابقت دارد، جایی که فروش خودروهای برقی و هیبریدی برای اولین‌بار در ماه ژوئیه از خودروهای بنزینی معمولی فراتر رفت. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در هشت ماه اول سال ۱۵درصد کاهش یافته است.

همچنین داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در ماه سپتامبر ۱۹.۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تحویل خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل ۱.۹درصد افزایش داشته است. این شرکت قبلا تحویل سه‌ماهه جهانی را اعلام کرده اما فروش دقیقی در چین نداشته است.

بی‌وای‌دی، رقیب چینی تسلا، با مجموعه خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود، بهترین ماه خود را با ۴۵.۵۶درصد افزایش سالانه در فروش خودروهای سواری به ۴۱۷هزار و ۶۰۳دستگاه در سپتامبر به ثبت رساند. نتایج بی‌وای‌دی نشان داد ۳۳هزار و ۱۲خودروی بی‌وای‌دی یا ۷.۹درصد از کل فروش، در خارج از کشور فروخته شده است.

تسلا با افزایش ماه سپتامبر، شاهد رشد ۱۲درصدی در فروش خودروهای برقی ساخت چین در دوره ژوئیه تا سپتامبر بود که اولین رشد سه‌ماهه آن در سال جاری است. غول خودروهای برقی ایالات‌متحده مشوق‌هایی برای تشویق مصرف‌کنندگان در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان که رقبای خود از جمله اکسپنگ و نیو برای عرضه مدل‌های اقتصادی جدید رقابت می‌کردند، گسترش داده است.

به گزارش رویترز، تسلا همچنین قصد دارد یک مدل ۶ صندلی از پرفروش‌ترین و در عین حال قدیمی مدل Y خود را از اواخر سال ۲۰۲۵در چین تولید کند. این تولیدکننده خودروهای الکتریکی، با توجه به رونمایی روباتاکسی خود در ۱۰ اکتبر اعلام کرد که در مسیر ارائه سیستم خودران تسلا (FSD) در چین و اروپا در سال آینده بوده و این طرح در انتظار تایید است.