ایسنا: معاون ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت با تشریح طرح جدید تغییر کلاس‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی در بخش مسافربری گفت: با اجرای این طرح، در راستای توزیع عادلانه سوخت، تخصیص سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی براساس ظرفیت خودروها تعیین و میزان سهمیه‌ها به نیاز واقعی خودرو نزدیک می‌شود. سیدمحمد مهدی پیغمبرزاده گفت: در حال حاضر کارت‌های سوخت ناوگان مسافری دیزلی در سه گروه، طبقه‌بندی شده‌اند که شامل خودروهای با ظرفیت کمتر از ۲۰ نفر، خودروهای بین ۲۰ تا ۴۰ نفره و اتوبوس‌هایی با بیش از ۴۰ نفر ظرفیت هستند.

وی با بیان اینکه «این طبقه‌بندی از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌بندی تاکنون هیچ تغییر و اصلاحی نداشته است»، افزود: براساس آسیب‌شناسی‌ که کارشناسان ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت انجام دادند، وضعیت موجود اشکالاتی داشت که موجب تخصیص ناعادلانه و بیش از نیاز به برخی کاربری‌ها شده بود. معاون ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت در تشریح کلاسه‌‌بندی‌های جدید گفت: در طبقه‌بندی جدید کارت‌های سوخت که منطبق بر تعاریف آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است، در پنج کلاس خودرویی به شرح زیر تعریف شده است:

رده اول: سواری معمولی و استیشن دیزلی تا ۹ نفر

رده دوم: ون‌های دیزلی با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ نفر

رده سوم: مینی‌بوس‌ها با ظرفیت ۱۶ تا ۲۶ نفر

رده چهارم: اتوبوس‌های با ظرفیت ۲۷ تا ۴۰ نفر

رده پنجم: اتوبوس‌های با ظرفیت بیش از ۴۰ نفر

معاون ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت ادامه داد: براساس بررسی‌های کارشناسی و میدانی، سهمیه پایه برای این پنج گروه به ترتیب ۳۰۰، ۱۰۰۰، ۱۳۵۰، ۴۷۰۰ و ۴۷۰۰ لیتر در ماه تعیین شده است.