ضرورت تعیین تکلیف واگذاری زمین به واجدان شرایط در طرح جوانی جمعیت

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: محمدرضا حسین‌نژاد در جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که امروز (نهم دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، یکی از مشوق‌های دولت برای خانواده‌های دارای شرایط است، ادامه داد: خانواده‌های مشمول زیادی در انتظار گرفتن زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت هستند. باید با بررسی کارشناسی و پالایش اطلاعات، زمین‌های قابل واگذاری به آنها در هر شهرستان تعیین شود.

وی اظهار کرد: با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها باید طبق قانون، اهتمام و توجه ویژه به تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت داشته باشند و نقش و وظیفه خود را در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ایفا کنند.

حسین‌نژاد بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف درباره مشوق‌های موجود در قانون برای فرزندآوری تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، مشوق‌های پیش‌بینی‌شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای فرزندآوری در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر سرعت بخشیدن بانک‌ها در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج، ادامه داد: با تسریع در پرداخت وام فرزنداوری و ازدواج باید متقاضیان در صف دریافت تسهیلات به صفر برسد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه پرداخت وام‌های تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری وظیفه بانک‌هاست، تاکید کرد: هیچ‌گونه کوتاهی و کم‌کاری و بهانه در این امر پذیرفته نیست و باید پرداخت وام به متقاضیان در صف دریافت تسهیلات تعیین تکلیف شود.

وی افزود: از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های طرح جوانی جمعیت در راستای پویایی و جوانی جمعیت و تعالی نیروی انسانی فعال و مولد در آینده و استحکام‌بخشی به نظام است.