تراشیدن کوه برای فرودگاه بجنورد عقلانی نیست

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: علی جدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، درباره وضعیت فرودگاه اظهار کرد: قبلا کوه باباموسی را به خاطر این فرودگاه تراشیدند. حتی تجهیزاتی را خریدند، طول باند را افزایش دادند و زمین هایی را به فرودگاه اضافه کردند اما مشکل این فرودگاه برطرف نشد.

وی ادامه داد: اما مشاهده می کنیم یکی از نمایندگان ادوار استان می‌گوید که باید دوباره کوه باباموسی را بتراشیم تا مشکل فرودگاه برطرف شود! درصورتی که این کار اصلا عقلانی نیست و باید به دور از تعصب و نگاه های مختلف به فکر حل مشکل فعلی فرودگاه برای توسعه استان باشیم.

وی افزود: نمی گویم که فرودگاه بجنورد باید تعطیل شود؛ اما ضرورت وجود فرودگاه دوم نیز احساس می شود و کارشناسان باید نظر تخصصی خود را در این باره بدهند که در چه نقطه‌ای از استان می‌توان فرودگاه دومی را احداث کرد که ضمن نزدیکی به مرکز استان برای پشتیبانی از آن، بتوان از ظرفیت آن برای توسعه استان بهره برد و نیازهای مردم نیز پاسخ داده شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون شاهد این هستیم که پروازها در بسیاری از مواقع لغو می‌شود. به دنبال آن برنامه حضور وزرا و مسئولان ملی در استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گاها پروازها در مشهد به زمین می‌نشینند و فاصله زیاد با مرکز استان از حوصله مسافران خارج است. همچنین هواپیماها به دلیل محدودیت ها بعضا با نصف مسافر پرواز می کنند؛ همه اینها از مشکلات فرودگاه است لذا باید به دور از تعصب و نگاه های سیاسی به فکر چاره برای حل آن باشیم.

۲ خیانت بزرگ به استان در حوزه ریلی و جاده‌ای

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: دو خیانت به استان در حوزه ریلی و جاده‌ای رخ داده که ضرر آن به کل استان رسیده است.

وی تاکید کرد: یکی از این موضوعات، مطرح کردن مسیر ریلی نقاب-جوین-اسفراین-شیروان-بجنورد در طرح خط ریلی استان بود و نتیجه آن این شد که اجرای خط ریلی مشهد-بجنورد-گرگان شل شود.

جدی گفت: یکی از دلایل اشتباه بودن این اقدام این است که صعب العبور بودن این مسیر، زمان بسیار زیادی می‌برد. ضمن اینکه خط ریلی اسفراین-بجنورد به دلیل شیب بالایی که وجود دارد اصلا قابلیت اجرا ندارد.

وی اظهار کرد: در این خصوص خودمان سر خودمان را کلاه گذاشتیم و به نظرم هرکسی که پشت این ماجرا وجود دارد، خیانت کرده است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: متاسفانه در حوزه راه، پروژه جاجرم-سنخواست-میامی در اولویت قرار گرفت. درحالی که باید پروژه جاجرم-بجنورد در اولویت قرار می‌گرفت. عدم انجام این کار سبب دور زدن بجنورد به عنوان مرکز استان شد و در صورت اجرا، مشکلات بیشتری از استان و مردم را برطرف می کرد. این اقدام نیز خیانتی است که قابل گذشت نیست.