حمایت نقدی دولت از خانواده‌های نیازمند دارای محصل در مقطع ابتدایی

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: محسن غلامی سرپرست اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: در راستای سیاست‌های رفع فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه، شناسایی و حمایت از کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده بازمانده از تحصیل در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: به استناد قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی موضوع سنجش فقر ازجمله فقر آموزشی در دستور کار وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله باهدف کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل فقیر و کم برخوردار به چرخه رسمی آموزش، برنامه تحولی حمایت نقدی مشروط از خانواده‌های دارای مشکل و بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی دهک ۱ تا ۵ درآمدی در سال ۱۴۰۲ با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی و استانی عملیاتی می‌گردد.

گفتنی است؛ در این طرح کودکانی که از سال ۱۴۰۰ در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند شناسایی‌شده و پس از بررسی دلایل بازماندگی از تحصیل آن‌ها ، نحوه حمایت و بازگشت به چرخه رسمی آموزش تعیین می‌شود که در گام آخر افراد واجد شرایط شناسایی‌شده موردحمایت قرار خواهند گرفت.