کوتاه شدن ۱۰۰ کیلومتر از مسیر بجنورد به تهران

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: محمد مشتری در تور خبری که به منظور بازدید خبرنگاران از برخی از راه های استان انجام شد  اظهار کرد: برای ساخت این مساحت از راه مبلغ ۱۵۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه تعداد یک هزار و ۸۲۳ خانوار بهره مند می شوند.مشتری ادامه داد: علاوه بر آن برای روکش راه های روستایی نیز اعتبار ۶۳۵ میلیارد هزینه شده است.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۱۱۰ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی که بهسازی و آسفالت شده به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: برای اجرای این پروژه مبلغ ۸۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به رفع نقاط پرحادثه نیز اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته در این استان ۹۶ نقطه پرحادثه شناسایی شده بود که با تلاش های انجام شده حدود ۶۰ نقطه رفع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر رفع ۱۲ نقطه پرحادثه در دستور کار قرار دارد.به گفته وی بیشتر نقاط پرحادثه در محور بجنورد به فاروج قرار دارد.

مشتری با اشاره به اینکه در سال های گذشته سالانه ۲۰ تا۲۲ کیلومتر راه روستایی ساخته می شد، تاکید کرد: در سال گذشته ۸۲.۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

وی گفت: هدف گذاری انجام شده برای ساخت راه های روستایی در استان برای سال جاری بیش از سال گذشته است که در همین راستا با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(ع) تفاهم نامه منعقد شده است.