گروه خبر: حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ذوالفقاری با اشاره به حادثه تعرض به سفارت عربستان در تهران، با تاکید بر اینکه با دقت و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در همه ابعاد قضیه بررسی شده و همه چیز روشن است، گفت: ما خیلی از فعالیت‌هایی را که در پیرامون‌مان انجام می‌شود نمی‌دانیم مسیرش به کجا ختم می‌شود، اما نوعی از فرقه‌سازی را شاهد هستیم و افرادی که این کار را کردند سازماندهی داشتند و بیش از ۱۰ سال است که در کرج و تهران فعالیت دارند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه این افراد با عنوان امور خیر و مذهبی فعالیت می‌کنند، گفت: حتی برخی مسوولان تحت‌عنوان مذهبی‌بودن به آنها کمک کرده‌اند، اما نهادهای سازمانی چنین کاری نکردند و پایگاه‌های بسیج نیز نبوده‌اند. وی با اعلام اینکه از برخی اطلاعات و برنامه‌ریزی‌ها رو دست خوردیم، تاکید کرد: ما حتی گفتیم «تجمع جلوی سفارت را ممنوع کنید» اما گفتند «خیال‌تان راحت باشد» اما ما گفتیم «خیال ما راحت نیست.» او با بیان اینکه «عده‌ای نماز شان را خواندند و کوکتل مولوتف‌ها را آماده کردند» گفت: کسی آن سوی مرزها لیدر این افراد بوده و از طریق تلگرام ظهر آن روز دستوراتی را می‌دهد. وی افزود: در بعضی جاها به این دلیل به مشکل خوردیم که گاه رئیس شورای تامین استان تحت‌تاثیر قرار گرفته و تصمیمش قاطع و تعیین‌کننده نبوده است. همچنین به گزارش «ایرنا» وی گفت: گزارش حمله به سفارت عربستان دو روز گذشته تقدیم رئیس‌جمهوری شد و در حال حاضر این گزارش آماده است تا خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کنیم.

عراقچی: نتیجه تحقیقات به‌زودی اعلام می‌شود

در خبری دیگر و به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که نتیجه تحقیقات مربوطه به حمله به سفارت عربستان به‌زودی اعلام می‌شود. سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه که برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده حضور یافته بود، طی سخنان مبسوطی به بیان اقدامات ایران در پی حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران پرداخت و گفت: «ایران با محکوم کردن این حادثه، تحقیقات مفصلی را برای شناسایی و مجازات مسببان این حملات آغاز کرده است و به‌زودی نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.»