گروه خبر: اصولگرایان روز پنج‌شنبه برای دومین بار جمع شدند تا تکلیف خود را برای انتخابات پیش‌رو روشن کنند. آنها در شرایطی کنار هم جمع شدند که هنوز تا رسیدن به ائتلاف فاصله دارند و شاید از همین رو بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به آنها توصیه کرد؛ «اگر احساس کردند تعدد کاندیداها باعث شکسته شدن آرا می‌شود، احساس وظیفه کرده و کنار روند.» او همچنین در سخنانش تلویحا به اختلافات موجود اشاره کرد و گفت باید اهمیت وحدت را درک کنیم. خداوند وقتی بخواهد امتی را به‌واسطه عمل خود عذاب کند، بین آنها ایجاد تفرقه خواهد کرد.

به گزارش «ایسنا» وی با تاکید براینکه باید بر اصول اخوت پایدار بود، گفت: اختلاف سلیقه نباید به تخاصم منجر شود و همه باید دست‌به‌دست هم دهند و در پی انتخاب اصلح باشند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر 100 گروه اصولگرا هست لیستی که برای تهران تنظیم می‌شود لیست 30 نفره‌ای است که همه در یک گروهند و اگر آنها اصلح هستند بقیه بگویند ما حرفی نداریم بلکه خوشحال باشند که اصلح انتخاب شد. آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: اگر منتظر پیروزی و اجر اخروی هستیم باید این‌گونه باشیم وگرنه شکست می‌خوریم؛ این‌گونه نباشد که یک گروهی بگوید چون از آن گروه یک نفر در لیست نیست پس لیست جداگانه می‌دهیم. باید صالح‌ترین و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجلس شرکت سهامی نیست، گفت: آنها که داعیه اصولگرایی دارند باید یکدیگر را تحمل کنند و اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث جدایی شود. غلامعلی حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان نیز در این همایش بابیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ جلوگیری از وحدت اصولگرایان است، گفت: ازنظر ما چه آنهایی که نامزد شده‌اند و چه آنهایی که می‌خواهند کمک کنند باید فعال باشند و همه باید ذیل یک شعار وارد شویم و یک مرجع داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری فارس وی در مورد تعدد نامزدها نیز به اصولگرایان هشدار داد. حدادعادل با تاکید بر اهمیت کنار گذاشتن اختلاف‌ها گفت: همه باید تحت عنوان اصولگرایی وارد میدان شویم. سید رضا تقوی و محمدرضا باهنر از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

ناامیدی اصولگرایان از ناطق نوری

در خبری دیگر غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: اصولگرایان به نقطه ناامیدی نسبت به کمک ناطق نوری رسیده‌اند.