گروه خبر: موضوع حمله برخی نیروهای خودسر به سفارت عربستان در تهران روز گذشته در فراکسیون رهروان ولایت مورد بررسی قرارگرفت. به گفته ایرج ندیمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این جلسه علاوه بر محکومیت رفتارهای اخیر عربستان، موضوع رفتار خودسرانه برخی نسبت به ورود به سفارت عربستان نیز مطرح شد و بر لزوم بررسی این موضوع در کمیسیون مربوطه و برخورد با این افراد تاکید و در نهایت این اقدام نیز محکوم شد. همچنین نمایندگان مجلس از جمله ضرغام صادقی، عضو هیات‌رئیسه مجلس وحمیدرضا طباطبایی، نماینده نایین، روز گذشته در نطق‌های پیش از دستور خود حمله به سفارت عربستان را محکوم کردند. میزان برداشت از صندوق توسعه ملی

همچنین به گزارش «ایلنا» در نشست علنی دیروز مجلس، ماده ۷ طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مورد بررسی قرار گرفت که پس از اخطار قانونی احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس آن را وارد دانست و نمایندگان نیز موافقت خود را با حذف این ماده اعلام کردند. احمد توکلی در جریان بررسی این ماده ۷ در اخطار قانون اساسی گفت: براساس اصول ۵۲، ۵۳ و ۱۱۰ قانون اساسی، میزان برداشت از صندوق توسعه ملی باید به‌صورت سالانه تعیین شود و در این رابطه هزینه‌ای به دولت وارد نیاید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به‌صورت کلی نباید بیش از ۲۰ درصد از صندوق توسعه ملی به‌صورت ریالی برداشت شود.


تعیین شرایط تخفیف در مجازات اعضای گروه‌های تروریستی

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز به اصلاح موادی دیگر از لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، پرداختند. به گزارش «ایلنا» نمایندگان شرایط تخفیف در مجازات شرکت‌کنندگان در گروه‌های مالی تروریسم را مشخص کردند و بر این اساس، اگر اعضای گروه‌های حامی مالی تروریسم، قبل از تعقیب، همکاری موثر در شناسایی شرکا داشته باشند، از مجازات معاف می‌شوند. نمایندگان همچنین شرایط مجازات تعزیری از نوع درجه هفت را برای اشخاص مطلعی که مقامات قضایی را از جرائم تروریستی آگاه نمی‌کنند، تعیین کردند. آنها همچنین شرایط تشدید مجازات برای سردستگی و سازماندهی جرائم تامین مالی تروریسم را مشخص کردند. از سوی دیگر مشمولان قانون مبارزه با پولشویی موظف به گزارش عملیات مشکوک به تامین مالی تروریسم شدند.همچنین هیات‌رئیسه مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان، طرح استفساریه قانون اجازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان و برقراری حقوق وظیفه در مورد فرزندان و نوادگان آنها را اعلام وصول کرد.