گروه خبر: در حالی که روز شنبه سید‌حسین هاشمی، استاندار تهران برخی خبرها مبنی‌بر ارتباط تغییر معاون امنیتی استاندار با موضوع حمله به سفارت عربستان را تکذیب کرده بود، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور شنبه شب در برنامه متن - حاشیه که از شبکه سوم سیما پخش شد، اعلام کرد که دلیل این تغییر و برکناری موضوع حمله به سفارت عربستان است. موضوعی که موجب شد روز گذشته استاندار تهران یک بار دیگر در مورد آن توضیحاتی را ارائه کند.

به گزارش «ایرنا» سیدحسین هاشمی در این رابطه گفت: با توجه به اینکه بحث تغییر معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران از چند ماه پیش به شکل جدی مطرح بود و مساله حمله به سفارت عربستان هنوز در حال پیگیری و بررسی است ارتباط این تغییر و موضوع سفارت دور از ذهن به‌نظر می‌رسید. وی ادامه داد: ممکن است به وزیر کشور در این رابطه اطلاعاتی رسیده باشد که بنده در جریان آن نیستم و چون ایشان تمام وقت مشغول جلسات دولت و برنامه ششم توسعه هستند موفق به گفت‌و‌گو با ایشان نیز در این رابطه نشده بودم. استاندار تهران تاکید کرد: آقای امیری به‌عنوان سخنگوی وزارت کشور احتمالا در این رابطه اطلاعات کامل‌تری را در اختیار دارند که این موضوع را مطرح کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در برنامه شنبه شب متن - حاشیه گفته بود: بخشی از دلایل برکناری صفرعلی براتلو، معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران به‌خاطر موضوع تعرض به سفارت عربستان سعودی بود اما موضوعات دیگری نیز وجود داشت که تذکر داده بودیم؛ ولی به‌موقع انجام وظیفه نکردند.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، امیری در این برنامه تاکید کرد: باید نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی پیش‌بینی لازم را می‌کردند، ولی نمی‌توان درباره آن داوری کرد.سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برکناری معاون امنیتی استانداری تهران بابیان اینکه برکناری وی انتخاباتی نبود بلکه به دلیل موضوع سفارت عربستان برکنار شد، تصریح کرد: البته براتلو قبلا هم تذکراتی گرفته بود.سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دلایل برکناری آقای براتلو از چند ماه قبل به استاندار تهران اعلام شد، گفت: ممکن است آقای استاندار موارد را به وی نگفته باشد.


تذکر نگرفته‌ام

اما روز گذشته صفرعلی براتلو، معاون سیاسی امنیتی سابق استانداری تهران که روز جمعه از کارش برکنار شد، به سخنان سخنگوی وزارت کشور واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه چنین حرفی اصلا صحت ندارد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه براساس سلسله مراتب، حادثه سفارت عربستان در حوزه فرمانداری شهر تهران رخ داده بود، اظهار کرد: معاونت امنیتی انتظامی استان تهران ساعت 2 بعدازظهر با امضای شخص بنده به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مساله هوشیارباش را ابلاغ کردیم و از سوی دیگر نیز فرمانده انتظامی ما در صحنه حضور داشت و نیروی انتظامی نیز با قدرت حاضر بود. وی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه تاکنون چند بار به بنده تذکر داده شده بود، گفت: این ادعا یک دروغ است و تاکنون حتی یک مورد تذکر نیز به بنده داده نشده یا حداقل آن را به من اطلاع نداده‌اند.


پاسخ وزارت کشور

در همین راستا و در پاسخ به اظهارات صفرعلی براتلو، معاون سابق امنیتی انتظامی وزارت کشور، امیری قائم‌مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: از چند ماه قبل موضوع این برکناری به استانداری تهران گفته شده بود و ‌ممکن است آقای استاندار موارد را به وی نگفته باشد اما ما موارد را به استاندار تهران گفته بودیم.