گروه خبر: چهار روز از برگزاری آزمون اجتهاد داوطلبان حضور در پنجمین مجلس خبرگان رهبری می‌گذرد و همچنان حضور نیافتن برخی چهره‌های داوطلب این مجلس در آزمون روز سه‌شنبه، سوژه رسانه‌های خبری است. هرچند پیش از این نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان غیبت از آزمون اجتهاد را به منزله عدم‌احراز صلاحیت علمی داوطلبان عنوان کرده بود که می‌تواند به ردصلاحیت این افراد بینجامد، اما خود او روز پنج‌شنبه به گفته‌هایی از آیت‌الله مومن، عضو فقهای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد که ممکن است صلاحیت کسی که در آزمون خبرگان شرکت نکرده نیز احراز شود.

براساس گزارش «ایرنا» روز چهارشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که پیامکی به برخی از داوطلبان مجلس خبرگان ارسال شده که شرکت نکردن آنان در آزمون خبرگان رهبری به منزله انصراف آنان تلقی می‌شود. این در حالی است که ابراهیمیان روز پنج‌شنبه ارسال هرگونه پیامک از سوی این شورا را مبنی‌بر انصراف تلقی کردن داوطلبان خبرگان که در آزمون علمی شرکت نکرده‌اند، رد کرد و گفت: هیچ پیامکی برای داوطلبانی که در آزمون خبرگان شرکت نکردند، ارسال نکرده‌ایم.


انتقاد از اخبار غیرموثق درباره «سیدحسن»

ازجمله چهره‌های غایب آزمون اجتهاد که برخی رسانه‌ها غیبت او را به معنای انصراف او از انتخابات خبرگان تلقی کردند، سیدحسن خمینی است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به بیت امام (ره) در گفت‌وگو با «ایسنا» با انتقاد از انتشار اخبار غیرموثق در مورد سیدحسن خمینی، این اخبار را مسبب تداوم و تشدید هجمه و موج تخریب‌ها علیه بیت امام (ره) دانست و در عین حال تاکید کرد که بیت امام در مسیر قانون گام برمی‌دارد.