گروه خبر: نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان درباره آزمون نامزدهای مجلس خبرگان گفت: اثر شرکت نکردن در این آزمون این است که در ادامه فرآیند به علت محرز نشدن شرط اجتهاد، داوطلبان نمی‌توانند بقیه مراحل را طی کنند و صلاحیت آنها احراز نخواهد شد. وی سه‌شنبه شب با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: از 537 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان بیش از 100 نفر در آزمون علمی شرکت نکردند. ابراهیمیان در ادامه گفت: انصراف از داوطلبی براساس قوانین و مقررات یک عمل تشریفاتی اداری است و صرف شرکت نکردن در آزمون، انصراف تلقی نمی‌شود؛ زیرا انصراف باید در قالب تقاضای کتبی و در مواعد قانونی اعلام شود. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه متاسفانه درباره انتخابات الکترونیکی از جدول زمانی عقب افتاده‌ایم، گفت: ممنوعیت قانونی برای تبلیغات انتخاباتی شامل فضای مجازی می‌شود. بررسی پیشنهاد وزارت کشور

در خبری دیگر روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای نگهبان با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و کارشناسانی از این وزارتخانه برای بررسی پیشنهاد رسمی وزارت کشور درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۹ کلان‌شهر کشور تشکیل شد.ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به این جلسه، از وعده وزیر کشور برای اخذ تاییدیه‌های مربوط به امنیت سیستم انتخابات الکترونیکی ظرف ۱۰ روز از نهادهای مورد توافق خبر داد.


احراز صلاحیت ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر در انتخابات مجلس

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از احراز صلاحیت ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت: هیات‌های اجرایی از لحاظ حقوقی کاملا جداگانه از وزارت کشور و دولت هستند.در همین راستا روز گذشته علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: حدود 810 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: همچنین از 12 هزار و 123 داوطلب انتخابات مجلس دهم حدود 291 نفر انصراف داده‌اند.