گروه خبر: اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور روز گذشته میزبان محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و محمود علوی وزیر اطلاعات و حسن‌هاشمی وزیر بهداشت بود. البته روز دوشنبه نیز این اجلاس میزبان احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان بود. او در این اجلاس گفت: انتخابات امسال با دوره‌های قبل تفاوت دارد و شکست‌خوردگان میدان سیاست کمر بسته‌اند تا مجلس و خبرگان را قبضه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مساله شورای رهبری که مطرح کرده‌اند خیلی زشت و مضر و خلاف قانون اساسی است و من تعجب می‌کنم که چرا این مساله را مطرح می‌کنند؟!آیت‌الله جنتی گفت: هدف دیگر اینها تضعیف قدرت رهبری است. می‌خواهند قدرت مطلقه رهبری را بگیرند و قصد دارند مدت آن را کم کنند و می‌گویند چه کسی گفته رهبری باید مادام‌العمر باشد؛ ببینید چه نقشه‌های شوم و شیطانی دارند؛ اصلا می‌خواهند اختیارات رهبری را محدود کنند.دبیر شورای نگهبان گفت: برخی از این کسانی که برای انتخابات ثبت‌نام کردند براساس نتیجه برخی استعلامات، مشخص شده قمارباز و مشروب‌خوار هستند.


تعهد آمریکا به ایران

محمد نهاوندیان نیز روز گذشته در سخنرانی‌اش در اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور گفت: ما باید کاری کنیم که دیگران در ایران سرمایه‌گذاری کنند. در سال‌هایی که بیشترین درآمد نفتی را داشتیم شاهد خروج سرمایه از کشور بودیم. سرمایه داخلی حتی تا چین هم رفت.رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین دیروز در حاشیه این اجلاس، در واکنش به اقدام برخی کشورهای عربی در قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک خود با ایران، گفت: مسلما چنین اقداماتی بیش از هر چیزی به ضرر کشورهایی است که خود را از فرصت ارتباط با ایران محروم می‌کنند. به گزارش «ایسنا» وی تاکید کرد: این ماجراسازی به ضرر این کشورها خواهد بود؛ زیرا ایران اکنون مورد توجه و اقبال جهانی است و همه کشورها مایلند روابط خود را با ایران گسترش دهند. در این بین برخی کشورها از توسعه ارتباطات ایران با جهان ناراحتند. اینها همان کشورهایی هستند که در راه دستیابی به توافق هسته‌ای سنگ‌اندازی کردند و هزینه‌های فراوانی هم دادند و اکنون برای اجرای برجام مانع‌تراشی می‌کنند، ولی این ماجراجویی‌ها به ضرر خود آنها خواهد شد.نهاوندیان در پاسخ به این پرسش که آیا قانون اخیر کنگره نقض برجام محسوب می‌شود، تصریح کرد: اعلام و اقدام دولت آمریکا از نظر ما ملاک است. وزیر امور خارجه آمریکا به صورت مکتوب به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده که تعهدات خود در برجام را نقض نمی‌کند. وی تاکید کرد: برجام به امضای قدرت‌های جهانی و تصویب شورای امنیت رسیده است؛ بنابراین ما به آن اتکا می‌کنیم و نه اظهارات برخی نمایندگان کنگره. نهاوندیان همچنین در سخنرانی‌اش در اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور گفت: ما باید کاری کنیم که دیگران در ایران سرمایه‌گذاری کنند. در سال‌هایی که بیشترین درآمد نفتی را داشتیم شاهد خروج سرمایه از کشور بودیم. سرمایه داخلی حتی تا چین هم رفت.


قیمت نفت متعادل می‌شود

همچنین به گزارش «ایرنا» وی در پیش‌بینی قیمت نفت با توجه به تحولات منطقه و جهان گفت: به‌طور کلی روند بازار جهانی نفت با توجه به اینکه قیمت‌های پایین قسمتی از عرضه‌کنندگان را بالطبع خارج کرده و می‌کند و با بهتر شدن وضع رشد اقتصادی جهانی طرف تقاضا هم رشد خواهد کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: وضعیت موجود نمی‌تواند به‌طور بلندمدت ادامه یابد و باید روند آتی به سمت متعادل شدن قیمت نفت در بازار جهانی برود.


دامن زدن به مشکلات، منطقی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در این همایش با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: روحانی بدشانسی آورد که قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه به 30 دلار در هر بشکه رسید و در عین حال توقعات هم زیاد است و برخی‌ها هم به مشکلات در حوزه‌های مختلف دامن می‌زنند که با وجود مشکلات منطقه‌ای این منصفانه نیست.همچنین در بیانیه پایانی بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه سراسر کشور هم تاکید شد که یگانه رمز عبور از بحران‌های متعدد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تامین منافع ملی ایران اسلامی، وحدت دولت و ملت است.