گروه خبر: رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام رئیس‌جمهوری را پاسخ به جنجال‌آفرینی آمریکایی‌ها خواند. علی لاریجانی که دیروز برای شرکت در یادواره شهید صادق گنجی در استان بوشهر حضور داشت، در بدو ورود به فرودگاه این شهر تاکید کرد که ایران با صبر و متانت به جنجال‌آفرینی‌های آمریکایی‌ها فکر می‌کند و یکی از اقدام‌ها در این ارتباط اقدام رئیس‌جمهوری در زمینه ادامه راه و گسترش فناوری موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران راه خود را در زمینه‌ فناوری‌های موشکی ادامه می‌دهد و این فناوری را گسترش خواهد داد. او با بیان اینکه ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای راهی را انتخاب کرد که هیچ ضرری در آن نیست، توضیح داد: از دانش موثری در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخورداریم که این دانش را با جنجال‌آفرینی نمی‌توان از ملت ایران گرفت. لاریجانی درباره قانون بودجه آمریکا که بندی در آن در مورد لزوم اخذ روادید از ایرانی تبارها ومسافران به ایران است، گفت: این گونه رفتارهای آمریکایی‌ها سرانجامی برای آنها نخواهد داشت و مجلس شورای اسلامی ایران نیز آمادگی دارد تا در مقابل تصمیم نادرست آمریکایی‌ها در قانون بودجه سال 95 اقدام درست را انجام دهد.


پایبندی ایران به تعهدات

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در یادواره بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در برازجان گفت که ایران به تعهداتش پایبند است، ولی به فریبکاری پاسخ قاطع می‌دهد. به گزارش «ایرنا»، علی لاریجانی با بیان اینکه گزارش آژانس در راستای بستن پرونده پی ام دی سندی بر محکومیت خود آنان است، بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسائل هسته‌ای راه درستی انتخاب کرده و گزارش آژانس دلیلی بر این اقدام است. لاریجانی با تاکید بر اینکه تا چند هفته دیگر باید تحریم‌ها برداشته شود، گفت: ولی این روزها حرف‌های ناشیانه‌ای مطرح می‌شود. آنان باید بدانند در صورت انجام اقدام‌های فریبکارانه، در برابر هر اقدام نابجای آنها باید شاهد یک اقدام بجا از ایران باشند. او با تاکید بر تقویت بنیه کشور در زمینه پدافندی و آفندی گفت: تئوری رئیس‌جمهوری در زمینه ادامه و گسترش فعالیت موشکی اجرا شده است. لاریجانی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی به نیروهای مسلحی است که تا پای جان از کشور دفاع می‌کنند.رئیس مجلس با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مساله‌ای که باید از طریق مجلس و قوه مجریه پیگیری شود حل مشکلات اقتصادی است، تاکید کرد: در این راستا توجه به رونق تولید و فعالیت مردم در این بخش ضروری است.لاریجانی با بیان اینکه امت اسلامی امروز در منطقه گرفتار یک جریان بدخیم با ریشه فرهنگی متحجرانه شده است، تاکید کرد: کشورهای غربی بدانند جریان تروریستی را می‌توان ایجاد کرد، ولی پس از ایجاد این گروهک‌ها، مدیریت صحنه دیگر در دست آنان نیست.او با بیان اینکه عربستان سعودی با ستمی که به مردم یمن می‌کند رفتار بداخلاقانه‌ای در منطقه دارد که این زمینه‌ای برای ایجاد گروه‌های تروریستی در این کشور است، افزود: مهم‌ترین مشکل ما در منطقه جریان‌های تروریستی است که به جای مبارزه با استعمار سلاح خود را به سمت مسلمانان نشانه گرفته‌اند.